حجم آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد متر مکعب رسید

حجم آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد متر مکعب رسید

آراز آذربایجان- مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به ۵ میلیارد متر مکعب رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۶۵۰ میلیون متر مکعب افزایش دارد.
فرهاد سرخوش در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با اعلام اینکه امروز سطح تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱ متر و ۸۲ سانتی متر رسید اظهار کرد: تراز این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۱ سانتی متر افزایش یافته است.
وی با اشاره به رکورد زنی دریاچه ارومیه در ۱۰ سال اخیر مساحت دریاچه ارومیه را ۳ هزار و ۱۷۸ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: وسعت این نگین فیروزه‌ای نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۴۲ کیلومتر مربع افزایش یافته است.
سرخوش با اشاره به رهاسازی آب مازاد سدهای استان به سمت دریاچه گفت: تاکنون از محل سدهای ۱۰ گانه ملی واقع در این حوضه در سال آبی جاری ۸۶۰ میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و پیش بینی می‌شود این عدد به ۱۵۰۰ میلیون مترمکعب تا پایان اردیبهشت برسد.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص وضعیت بارش نزولات آسمانی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: بارش سال آبی جاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکنون نسبت به سال آبی گذشته با یک کاهش ۳۵ درصدی مواجه است.
سرخوش با بیان اینکه این در حالی است که در متوسط کشوری تنها ۱۲ درصد کاهش بارش نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است افزود: میزان بارندگی در سال آبی ۹۷-۹۸ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۴۸.۴ میلیمتر بود که در سال آبی جاری ۳۵ درصد کاهش و به ۲۹۱.۵ میلیمتر رسیده است
وی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در کل کشور در سال آبی گذشته ۳۱۶.۳ میلیمتر بوده که در سال آبی ۹۸-۹۹ با کاهش ۱۲ درصدی به ۲۷۸.۱ میلیمتر رسیده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


5 − = سه