نماينده مردم ماکو در مجلس:

حجاح خرید با دلار دولتی ازعربستان را تحریم کنند

حجاح خرید با دلار دولتی ازعربستان را تحریم کنند

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید دولت باید دلار۴۲۰۰ تومانی به حجاج بدهد و حجاج نیز ازخرید در عربستان امتناع کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، عین الله شریف پور ، با اشاره به اختصاص دلار ۳۹۰۰ تومان به حجاج، اظهار داشت: دولت نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته است و باید این ارز را به تمام بخش ها اختصاص دهد به همین جهت باید به حجاج نیز ارز ۴۲۰۰ تومان داده شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از سوی دیگر دولت باید با توجه به هزینه های سفر حج آن هم از نظر شرعی میزان دلار دولتی را تعیین کند به عبارتی باید مشخص شود هزینه تهیه قربانی برای حجاج چه میزان است و متناسب با آن دلار اختصاص یابد.
نماینده مردم ماکو د ر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این حساب باید میزان دلار به حجاج تنها به اندازه تهیه قربانی باشد و با نرخ ۴۲۰۰ تومان اختصاص پیدا کند نه اینکه دلار ۳۹۰۰ تومان و به هر میزان به حجاج داده شود.
وی همچنین به مضوع خرید از بازارهای عربستان در زمان مناسک، بیان کرد: باید مردم به این باور برسند تا در دوره ای که غرب، آمریکا، عربستان و امارات تمام توان خود را برای جنگ اقتصادی با ایران گذاشته اند از خرید در عربستان دست بکشند. این نماینده مجلس ادامه داد: مراجع اعظام با کمک دستگاه های ذی ربط با آگاه سازی حجاج آنها را متوجه این موضوع کنند که برای پیام دندان شکننده و مقتدرانه به آمریکا و عربستان خرید از بازارهای عربستان را تحریم و از مناسک خود حذف کنند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد ارائه دلار ۴۲۰۰ تومانی به حجاج گفت: از آنجایی که ارتباط قوای سه گانه زبان زده شده است دولت می تواند برای استفاده از ظرفیت اقتصادی موضوع ارز حجاج را برای مشورت در کمیسیون مطرح کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = هجده