حال تولید کنندگان کیف و کفش ارومیه خوب نیست

حال تولید کنندگان کیف و کفش ارومیه خوب نیست

آرازآذربایجان-رئیس اتحادیه کیف وکفش فروشان ارومیه گفت: قیمت کیف و کفش ۱۰الی۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
یعقوب کاظمی بابیان اینکه افزایش قیمت کیف و کفش از ابتدای سال اعمال شده ادامه داد: باتوجه به نزدیکی به آغاز مدارس هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و حتی گاها فروشندگان در بازار رقابتی با سود کمتری نیز بفروش می رسانند.
وی با اینکه ۹۰ درصد اجناس بازار تولید داخلی است گفت: تنها ۱۰ درصد کیف و کفش موجود در بازار چینی هستند که از شهرهای پیرانشهر، سردشت و بانه وارد می شوند.
کاظمی فروش کیف و کفش چینی در زیر پل ها توسط دست فروش را ظلمی بزرگ در حق تولید کننده داخلی عنوان کرد.
رئیس اتحادیه کیف وکفش فروشان ارومیه تعداد واحدهای تولیدی فعال کفش در ارومیه را در حدود ۱۰ واحد اعلام کرد واظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی با وجود کیفیت بالای محصولات تولیدی بدلیل نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی نیمه فعالند و انگونه که انتطار میرود تولید در سطح وسیعی ندارند.
وی از نبود همکاری بانکها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید ملی گفت: از سال گذشته ۳تا ۴ واحد تولیدی کفش به دلیل افزایش ۲۰ درصدی قیمت مواد اولیه کیف و کفش از جمله چسب و مواد پلاستیکی،همچنین قیمت کارگر و بیمه تعطیل شده و یا نیمه فعالند.
کاظمی بااشاره به وضعیت خرید و فروش ۵ماهه نخست سال جاری در ارومیه افزود: وضعیت بازار خرید و فروش اگر چه تولید کنندگان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند ولی از آغاز سال جاری خوب بوده و با توجه به آغاز مدارس پیش بینی می شود تا ۵و۶ مهر بهتر از وضعیت کنونی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۳:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


× یک = 1