مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان:

حاشیه نشینی مهمترین معضل آذربایجان غربی است

حاشیه نشینی مهمترین معضل آذربایجان غربی است

گروه خبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل مهم استان ما است که نیازمند توجه مسئولان است.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت الاسلام محمد باقر کریمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است تابستان امسال نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، وی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب هفته عفاف و حجاب از ۱۷ تا ۲۳ تیر ماه امسال آغاز می‌شود ، گفت: در جامعه ما عفاف و حجاب به عنوان یک گفتمان غالب مطرح نشده است در حالیکه مقام معظم رهبری نیز در بحث ولنگاری نکات خاصی مطرح کرده و همه وظیفه داریم توجه نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از لحاظ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات متعددی انجام داده و در طول چهار سال گذشته از نظر کمی و هم کیفی حرف اول را در کشور می‌زند و به همین خاطر وزیر ارشاد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تقدیر کرد.
این مسئول افزود: در حال حاضر طلاق یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است موضوعاتی همچون حاشیه‌نشینی، فساد، فحشا، بی‌بند و باری، اعتیاد و طلاق را شاهد هستیم ودر این میان طلاق عاطفی یکی از مهمترین آسیب های است که بنیان خانواده ها را دچار خطر می کند.
کریمی به موضوع حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل مهم استان ما است که نیازمند توجه مسئولان است.
وی ادامه داد: کارهای پژوهشی و تالیفی مختلفی در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی انجام می شود و به طور مثال شش جلسه را به مسئله طلاق اختصاص دادیم.
وی تصریح کرد: معتقدم بحث گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی توسط مراکز مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق و بی‌بند و باری‌های اجتماعی دو مصوبه مهم شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی در ۴ سال گذشته بوده است.
وی افزود: سال گذشته مجوز انتشار ۲۱۳ عنوان کتاب در استان صادر‌ شد که ۱۷۰ مورد آن چاپ شده است، در بانک اطلاعات اداره ارشاد استان ۸۷۵ نفر نویسنده اطلاعاتشان ثبت شده و عمده کتاب‌های مجوز گرفته سال قبل در حوزه‌های علمی، اجتماعی، کودک و مذهبی بود.
کریمی گفت: در این مباحث توجهی ویژه برای نظارت بر تولید محتوا در بحث عفاف و حجاب در بخش‌های مختلف تئا‌تر، نشریات، موسیقی و آموزشگاه‌ها را شاهد هستیم و در همین راستا کارگروه مد و لباس نیز در استان در حال فعالیت است و ناظر بر نمایشگاه‌های لباس و مد استان استوی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال تبیین ریشه‌های فرهنگی و دینی حجاب با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب هستیم و این بحث را پیگیری می‌کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


یک + 8 =