جولان سگ‌های ولگرد در مناطق شهرک نشین

جولان سگ‌های ولگرد در مناطق شهرک نشین

گروه اقتصادی: مدتی است با بارش برف و سرمای شدید در شهر شاهد جولان سگ‌های ولگرد در مناطق شهرک نشین و بیرونی شهر هستیم.
برف و سرما و نبود غذا موجب شده سگ‌ها در سطح شهر بوده و موجب وحشت عابرین و اطرافیان شده و گاه حتی جانشان در معرض خطر باشد.
جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه‌ها گلایه‌های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده است و آنان خواهان برطرف شدن این مشکل هستند.
شهروندان در گفت و گویی اعلام کردند که گاه در مواقعی که کوچه‌ها خلوت است بسیار خطرناک می‌شود و خطر برای بزرگ و کوچک فرق ندارد ولی حتی در مواقع شلوغ نیز نمی‌توان کودکان را تنها بیرون فرستاد. خانم عبدی می‌گوید برای رفتن کودکش تا سرویس مدرسه نگران است و هر صبح خودش همراه پسرش تا سرویس می‌رود و موقع برگشتن نیز باز ترس دارد که نکند درگیر حمله سگ‌ها شود.سمیه دانش آموز دبیرستان است می‌گوید عده کمی از مردم به سگ‌ها غذا می‌دهند مثلا دلشان می‌سوزد ولی آن‌ها بدعادت می‌شوند و دنبال ما می‌افتند به امید اینکه به آن‌ها غذا بدهیم. بعضی پسر بچه‌ها سگ‌ها را دوست دارند و با آن‌ها بازی می‌کنند ولی این خیلی چندش آور است.به نظر می‌رسد جولان سگ‌های ولگرد در میان مردم شهر دو دیدگاه متفاوت ایجاد می‌کند برخی دوست دارند این‌گونه باشد و برخی دیگر هم از تهدید جانشان می‌ترسند و هم نگران بیماری‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها منتقل شود.
به گزارش اروم نیوز مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیماری‌هایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره نمود که بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بیش از پیش تاکید می‌ورزد.?

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 12