جوانان باید آزادانه به ارائه مسائل خود بپردازند

جوانان باید آزادانه به ارائه مسائل خود بپردازند

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: جوانان باید آزادانه و بدون هیچ‌گونه محدودیتی به ارائه مسائل خود از طریق تریبون کرسی‌های آزاد اندیشی بپردازند به طوری که این امر یکی از فرمایشات موکد مقام معظم رهبری نیز است.
علیرضا رادفر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی و شنیدن درد و دل جوانان از راهکارهای مواجه با مسائل و مشکلات قشر جوان جامعه است.
وی اضافه کرد: جوانان به عنوان موتور محرکه جامعه نقش بی بدیلی در هدایت و تعیین سرنوشت کشور دارند و نباید از برنامه‌های حل و فصل مسائل و مشکلات آنان غافل باشیم.
رادفر تصریح کرد: نوجوانان و جوانان کشور مطالبات به حقی از دولت و حاکمیت دارند که یکی از مهم‌ترین آن را می‌توان حل معضل اشتغال جوانان در سطح جامعه دانست.
وی ادامه داد: البته در کنار مسائلی همچون ازدواج، اشتغال می‌توان به کرامات انسانی و ارج نهادن به جایگاه جوان در جامعه اشاره کرد و تمامی برنامه‌ها و امکانات موجود جامعه را در راستای رسیدن جوانان به قله‌های پیشرفت و افتخار منسجم و یکپارچه کرد.
رادفر با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان به مناسبت سالروز میلاد مسعود حضرت علی اکبر (ع) گفت: یکپارچگی و انسجام دستگاه‌های متولی امور جوانان و وحدت مدیریتی در اجرای برنامه‌های روز و هفته جوان می‌تواند برگزاری هرچه مطلوب گرامیداشت این هفته میمون و مبارک را در بر داشته باشد.وی حضور جوانان در اتاق‌های فکر و استفاده از نظرات و ایده‌های سازنده جوانان در تصمیم سازی‌های خرد و کلان را بسیار مفید اعلام کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: توجه به جایگاه بانوان، از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید است و رییس جمهوری نیز در برنامه‌های خود در ایام انتخاباتی، بر این امر تاکید داشتند.
رادفر افزود: بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در سال‌های پس از انقلاب، بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و در خیلی از موارد از مردان پیشی گرفته‌اند.وی اضافه کرد: این تلاش بانوان برای توسعه کشور در عرصه‌های گوناگون بسیار حائز اهمیت و قابل قدردانی است که مستلزم این قدردانی، توجه بیشتر به جایگاه این قشر عظیم در کشور است.وی اظهار کرد: بانوان به حق انتظار دارند که به مطالباتشان در جامعه پرداخته شود و باید این انتظار آنان را جامه عمل بپوشانیم.معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ارائه شده رییس جمهوری در ایام تبلیغات انتخاباتی، توجه بیشتر به قشر بانوان و قابلیت‌های آنان بوده است گفت: این توجه در حال حاضر عینیت یافته و امید می‌رود با برنامه ریزی‌های بیشتر، میزان توجه به بانوان در دولت بیش از پیش شود.
فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده نیز در این جلسه با قدردانی از میزبانی آذربایجان غربی از مدیران کل امور بانوان و خانواده شش استان شمالی و غربی کشور افزود: این استان، قابلیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف دارد.وی افزود: رشد شاخص‌های مربوط به بانوان در سال‌های گذشته در این استان بسیار خوب بوده و به خوبی به ظرفیت‌های بانوان در آذربایجان غربی پرداخته شده است.وی اظهار کرد: امیدواریم بیش از این به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانوان توجه شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان بهره ببریم.مریم دهقانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در استان در حوزه بانوان ارائه داد و گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات این استان، تقدیم ۶۰۰ زن شهیده در راه انقلاب و اسلام است که امیدواریم روزی، تمامی این ایثارگران را به جوانان بشناسانیم.
* یک سوم جمعیت آذربایجان غربی جوان است
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری مسئله جوانان باید به یک مسئله ملی کشور تبدیل شود چرا که مسئله جوانان می‌تواند تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور را به خوبی تحت‌الشعاع قرار دهد.سجاد بیرامی اظهار کرد: هم اکنون اشتغال، مسکن و ازدواج سه مسئله مهم برای جوانان کشور می‌باشد و نیازمند حمایت‌های بی دریغ دولت و وحدت مدیریتی مسئولان و دست اندرکاران ذی‌ربط است.
* جوانان تحت پوشش نهاد حمایتی بهزیستی آسیب پذیرتر هستند
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: نهادهای حمایتی وظیفه سنگینی در راستای هدایت افراد و جوانان تحت پوشش خود دارند چرا که افراد تحت حمایت این اداره کل به نوعی از بطن خانواده‌های مشکل دار و پرتنش وارد فضای بهزیستی می‌شوند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.راضیه خدادوست گفت: در این میان بالا بردن بلوغ فکری جوانان و آشنایی هر چه بیشتر و کیفی‌تر آنان از مسائل و واقعیت‌های تلخ و شیرین جامعه می‌تواند موجب جلوگیری از بسیاری بزه‌ها و ناهنجاری‌های جامعه شود.
* اوقات فراغت جوانان را جدی بگیریم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هم در این نشست اظهار کرد: این بنیاد در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی، مشاوره جوانان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی فعالیت گسترده‌ای داشته است.
حسین تیموری افزود: اجرای برنامه‌های عمومی و خصوصی مربوط به جوانان حضور مستمر و فیزیکی مسئولان را می‌طلبد چرا که حضور مسئول در کنار یک جوان نوعی ارج نهادن به شخصیت وجودی جوانان و آینده سازان این مملکت است.
وی حضور جوانان امروزی در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های رفیع شهیدان را گامی موثر در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد.
* جشنواره سرباز جوان در هفته جوان برگزار می‌شود
معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از متولیان امور جوانان در پیشگیری از مسائل و مشکلات جوانان برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته جوانان و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ص) دارد.سرهنگ علی قهرمان افزود: جشنواره سرباز جوان از برنامه‌هایی است که هر ساله با فرا رسیدن هفته جوان هم‌زمان با سراسر کشور در استان ما نیز برگزار می‌شود و لحظات شاد و مفرحی را برای مشمولان نظام خدمت سربازی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های تفریحی و اردویی برای فرزندان کارکنان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع جوان و مشکلات موجود در جامعه، برپایی مسابقات قرآنی برای سربازان، ارائه مشاوره خانواده و اعزام مشاوران به مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در طول سال و هفته جوانان می‌باشد.هم‌زمان با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه جاری هفته جوانان نامگذاری است.استان آذربایجان غربی با داشتن یک میلیون جمعیت جوان بین ۱۵ تا ۲۹ سال بیش از یک سوم جمعیتش را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 18