دبيرکل کميسيون ملي يونسکو:

جهان برای رسیدن به عرفان و ادب نیازمند شمس و مولانا است

جهان برای رسیدن به عرفان و ادب نیازمند  شمس و مولانا است

گروه خبر: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه باید در روند ساخت و ساماندهی مرکز ملی و فرهنگی شمس تبریزی در خوی تسریع شود گفت : امروز جهان برای رسیدن عرفان و ادب نیازمند شمس و مولانا است.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الله ایوبی در آیین اختتامیه پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی اظهارداشت: میراث فرهنگی روند ساماندهی و ساخت مرکز ملی و فرهنگی شمس تبریزی برای پیشبرد اهداف شمس و مولانا پژوهی در خوی را تسریع بخشد.
وی شمس و مولانا را دو سرمایه جاوید عرصه فرهنگ و عرفان دانست و گفت: وجود شمس تبریزی در خوی این شهرستان را بعنوان پایتخت عرفانی ایران معرفی کرده است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نگاه امروز جهان را به مشرق و عرفان و ادب عنوان کرد و افزود: امروز جهان برای رسیدن به این هدف نیاز مند به شمس و مولانا است.
ایوبی رمز گشایی صاحبنظران از ملاقات شمس ومولانا ،مثنوی و معنوی بعنوان بزرگترین سرمایه معنوی و مقالات شمس تبریزی را در جهان امروزی از ضروریات دانست.
پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی پس از دو روز فعالیت با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و تجلیل از صاحبان آثار و مقالات برتر پایان یافت .
در ادامه این مراسم از کتابهای مولوی در میان ما، به قلم قادر فاضلی، مذهب عشق به قلم محمدحسین پابلی یزدی و کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا در ۴ جلد رونمایی شد.
همچنین در این مراسم با اهدای نشان ویژه شمس از صاحبان ۱۸ مقاله برتر و اثار برتر همایش بین المللی شمس و مولانا تجلیل شد.
این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از شمس و مولانا پژوهان ایرانی و خارجی با محوریت شناخت شمس و مولانا و توسعه فرهنگ اصیل عرفان اسلامی هفتم و هشتم شهریور در خوی برگزارشد.
نشست مشترک فرماندار خوی با سفیر ترکیه در ایران درجهت توسعه همکاریهای فرهنگی با محوریت شمس و مولانا از بخشهای جنبی این همایش بین المللی بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


3 + = دوازده