گزارش//

جهاد تبیین چاشنی جشن‌های دهه فجر در آذربایجان غربی

جهاد تبیین چاشنی جشن‌های دهه فجر در آذربایجان غربی

گروه گزارش: آذربایجان غربی با فرا رسیدن بهمن ماه در حالی به استقبال جشن‌های دهه مبارک فجر می‌رود که همنوایی مسوولان نهادهای مختلف برای برگزاری جشن با محوریت تبیین دستاوردهای ۴۴ ساله و افتخار آفرینی‌ها در تدوین برنامه‌ها خودنمایی می‌کند. تاکید مسوولان استان در ایام الله دهه مبارک فجر برقرار گرفتن شالوده برنامه ریزی‌ها بر مدار جهاد تبیین به عنوان مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب و یکی از شیوه‌های روشنگری در برابر توطئه‌ها و دروغ پردازی‌های رسانه‌ای دشمنان است.
تاکید بر دشمن شناسی، تولید محتوای مناسب در زمینه دستاوردهای نظام اسلامی، استفاده از ظرفیت رسانه به عنوان مهمترین ابزار در جهاد تبیین، امید آفرینی و سوق دادن برنامه‌های فرهنگی به سمت مناطق محروم موضوعی است که مسوولان در ایام دهه فجر در این زمینه وحدت نظر دارند.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جلسات موضوع محور منجر به خروجی‌های مطلوب می‌شود، گفت: تولید محتوای مناسب در ایام دهه فجر در زمینه خدمات دولت و نظام اسلامی به مردم به عنوان حامیان و صاحبان اصلی آن باید مورد توجه جدی مسوولان و دستگاه‌ها با کمک رسانه‌ها باشد.
این بخش از سخنان رضا ابراهیمی، جدیت دولت و کارگزاران آن در عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب را نشان می‌دهد که بر جهاد تبیین به زبان هنر چه با شعر و چه با نوشته و فیلم تاکید دارند.
ابراهیمی یادآور شد: به رغم مشکلات اقتصادی و مالی متعدد، دولت خدمات ارزنده‌ای انجام داده در حالیکه به علت عدم تبیین این اقدامات مغفول و مسکوت مانده و مردم اطلاع چندانی از آنها ندارند.
به گفته معاون استاندار آذربایجان غربی، خدمات نظام اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله گازرسانی، آبرسانی، برق و مخابرات تا روستاهای صعب العبور نیز توسعه یافته است که تبیین اساسی و بیان آن به مردم در این راستا اثربخش است و موجب امید آفرینی می‌شود.
وی گفت: هم اکنون ۸۶ درصد از روستاهای استان به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند که اقدام بسیار مهمی محسوب می‌شود ولی اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه انجام نشده که می‌طلبد رسانه‌ها در این خصوص آگاهی بخشی لازم را برای مردم براساس واقعیت‌ها داشته باشند.
برنامه‌های دهه فجر امسال متفاوت با گذشته برگزار شود
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی معتقد است امسال شرایط کشور متفاوت تر از سال‌های قبل است و جنگ ترکیبی علیه کشور به راه انداخته‌اند بنابراین برای برگزاری برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.ابراهیمی اظهار کرد: یکی از بحث‌ها و مقوله‌هایی که امروز بیش از پیش نیاز است و ‌باید به آن پرداخته شود، جهاد تبیین است که برای معرفی و بیان دستاوردهای نظام و انقلاب به آن نیازمندیم.معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: برنامه‌های دهه فجر امسال باید به مناطق کم برخوردار سوق داده شود و بحث جهاد تبیین را هم باید از همین مناطق آغاز کنیم.
تبیین علل وقوع انقلاب یک ضرورت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این زمینه معتقد است علل، عوامل و چرایی وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی باید برای نسل جوان امروزی بخوبی تبیین شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و ‌بسیاری از افرادی که امروز هستند در زمان انقلاب نبودند یا سن کمی داشتند بنابراین ضروریست که با علل وقوع انقلاب اسلامی آشنا شوند.
وی اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر پایبندی ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جدا نشدن آنها از آن است بنابراین راهپیمایی امسال باید متفاوت تر و با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود تا به تعبیر مقام معظم رهبری اشتباه بودن محاسبات دشمن را نشان دهد.امام جمعه ارومیه به حضور پرشور مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: مناسبت‌های پیش رو همانند میلاد حضرت علی (ع)، ایام‌ البیض، فرصت‌های مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و دعوت مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند.
وی اضافه کرد: مسوولان از فرصت‌های مناسب استفاده کرده و در مساجد، ادارات و مدارس با دعوت از سخنرانان زبده و اندیشمندان، حساسیت اوضاع کنونی را برای نسل جوان بیان کرده و ‌به مردم منتقل کنند تا شاهد حضور پر رنگ همه اقشار در راهپیمایی ۲۲ بهمن باشیم.
امید آفرینی محور برنامه‌های دهه فجر
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و رییس ستاد دهه فجر استان هم با بیان اینکه ایجاد نشاط، امید آفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب از اهداف ستاد دهه فجر است، گفت: محور برنامه‌های دهه فجر، جهاد تبیین و امید آفرینی خواهد بود و جهاد تبیین یکی از راه‌های خنثی سازی جنگ نرم دشمن است.
حجت الاسلام مهدی آقایی، آزادی مردم در انتخابات، عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی، حاکمیت دینی، دستاوردهای انقلاب، کارآمدی نظام، ‌ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی را از جمله مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و یادآور شد: این مقوله‌ها نیاز به تبیین دارند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تمامی یوم الله ها نیاز به تبیین دارد زیرا دشمن در تلاش است آنها را کمرنگ کند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، جهاد تبیین یکی از مهمترین مطالبات رهبری است که در راستای روشنگری و بصیرت افزایی و مقابله با دروغ پردازی های دشمنان باید انجام شود.بهره گیری از سلاح های سخت افزاری و نرم افزاری بخصوص فضای مجازی نیز مورد تاکید معظم له بوده که بر بعد نرم افزاری تاکید ویژه ای شده است و در این جهاد عظیم بایستی نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد و سخن نو در قالب شیوه ای نو ارایه شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 4 =