جنگ نرم همه جانبه هویت در شبکه های ماهواره ای

جنگ نرم همه جانبه هویت در شبکه های ماهواره ای

گروه تحلیل:چندسالی است سریال های تلوزیونی به عنوان محوری ترین و اثربخش ترین برنامه ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده، مورد توجه مسئولین شبکه های ماهواره قرار گرفته اند و دلیل این توجه، اهمیت و نقش والای زنان در شکل گیری سبک زندگی و نظام خانواده است.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و برنامه_های آن ها به ویژه در سریالها که در سالهای اخیر رشد بی سابقه ای پیدا کرده اند همواره به دنبال تأثیرگذاری بر نظام خانواده در ایران و در حقیقت تخریب آن بوده اند.
یکی از روش های نوین در تضعیف این نظام زیربنایی اجتماع ایجاد تغییر بنیادی در ساختارهای آن می باشد از این روست که نظام رسانه ای غرب می کوشد در سریالهای خود اشکال و مدلهای جدیدی از خانواده معرفی کرده و ساختارهایی نامتعارف را به عنوان خانواده عرضه نماید.
جامعه ایران خانواده را در ساختارهای مرسوم و متعارف آن و به شکل خانواده هسته ای یا خانواده گسترده تجربه کرده است اما سریالهای ماهواره ای نمونه های دیگری را به نام خانواده نمایش داده و ترویج می کنند که عملا نه خانواده بلکه ضدخانواده بوده و کارکردی خانواده گریز یا خانواده ستیز دارند.
زنان خانه دار بیشترین مخاطبان شبکه های ماهواره ای هستند؛ چرا که آنان زمان بیشتری را در خانه می گذرانند، بنابراین وقت بیشتری را برای استفاده از تلویزیون و ماهواره دارند. هم چنین به واسطه ویژگی های روان شناختی شان، علاقه بیشتری به داستان، موضوعات عاشقانه، رنگ و نور و. .. دارند؛ مسائلی که در این سریال ها موضوعیت دارد.
سازندگان این شبکه ها به ظرفیت نهفته و قابل اعتنای زنان پی برده اند و بهترین ورودی و مناسب ترین راه برای تغییر سبک زندگی ایرانی را، زنان و دختران یک خانواده دانسته اند. یکی از کارکردهای رسانه های جمعی به ویژه ماهواره، مفهوم سازی و به تبع آن، شکل دادن به هنجارهای مناسب با آن مفهوم است. بر این اساس، ارائه تصویرهای مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی از طریق ماهواره و نمایش آن ها، یکی از عوامل گسترش بی بند و باری و به فحشا کشاندن جوانان از نوع جرائم جنسی است.
یکی از شیوه های نامتعارفی که دراین سریال های ماهواره ای تبلیغ می شود، خانواده مجرد یا زندگی تجردی همراه با شرکای جنسی نامشروع است، دربسیاری از سریال های ماهواره به ویژه سریال های غربی می بینیم که فرد به تنهایی و جدا از خانواده زندگی کرده و در عین حال شرکای جنسی متعدد دارد و به همه آنان عشق می_ورزد و جالب اینکه، این موضوع در زنان و دختران بیشتر دیده می شود.
یکی از اشکال نوین خانواده، خانواده همجنس گرا است که به اشکال مختلف در برخی از سریالها مورد تبلیغ، ترویج و البته قبح زدایی و عادی سازی قرار گرفته و برای اثبات حقانیت وصحت آن توجیهات متنوعی مطرح می شود در این سریالها مهم ترین عامل مخالفت جامعه با افراد همجنس گرا عدم آگاهی آنان از این گروه و اندیشه های آنان معرفی شده و تأکید می شود که بهترین راه شناخت این افراد مطالعه در باب فلسفه وجودی آنان است جالب تر آن که در برخی از این سریالها به مسائل حیوانی اهمیت داده شده و هم جنس گرایان به عنوان عاشقان واقعی انسانیت معرفی می شوند.
یکی از شیوه های نامتعارفی که در سریالهای ماهواره ای تبلیغ می شود خانواده های مجرد یا زندگی تجردی است اکنون هیچ شک و شبهه ای در وجود یک جنگ نرم همه جانبه نیست آنچه جای بحث و بررسی دارد تکنیک ها و اهداف خرد و کلان در این نبرد نرم ولی گسترده است بدون شک شبکه های ماهواره ای یکی از مهمترین و موثرترین ابزار بکار گرفته شده در این جنگ نرم تمام عیار است بررسی برنامه ها و شبکه های ماهواره ای از یک سو و حجم این هجمه را نشان داده و از سوی دیگر راهبرد نرم دشمن در این میدان را نمایان می سازد.
هدف نخست این سریال ها، تغییر سبک زندگی مخاطب ایرانی و مسلمان در منطقه استراتژیک خاورمیانه است، در این خصوص انواع برنامه سازی ها نیز به کار گرفته شده است.البته یکی از مهم ترین تولیدات رسانه ای موثر برسبک زندگی، سریال های تلوزیونی هستند که چندسالی است به عنوان محوری ترین و اثربخش ترین برنامه ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده، مورد توجه مسئولین شبکه های ماهواره قرارگرفته اند و دلیل این توجه، اهمیت و نقش والای زنان در شکل گیری سبک زندگی و نظام خانواده است.برای پیشگیری از آسیب های احتمالی در بخش زنان و خانواده، لازم است تا اهداف و برنامه دشمن از طریق رصد دائم و تحلیل پیوسته برنامه های آنان، مکشوف شده و تاثیرات آتی این برنامه ها پیش بینی و برنامه هایی برای پیشگیری و مقابله با آنها طراحی شود.
یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با ماهواره و اثرات آن، ارائه آگاهی های لازم به مردم برای انتخاب رسانه شایسته است، برای این موضوع هم باید سواد رسانه ای شهروندان را بالا برد و هم در بیانی علمی، عینی و ملموس درباره مخاطرات و آسیب های برنامه های ماهواره ای به فرد، خانواده و جامعه آگاهی بخشید.
ترویج الگوها و شاخص های اصیل سبک زندگی اسلامی به ویژه در حوزه زنان و خانواده موضوعی است که در این آشفته بازار سبک های زندگی شرقی و غربی، نباید از آن غفلت کرد.
از راهکارهای مقابله با ماهواره می توان به افزایش سواد رسانه ای مردم، تبیین صحیح پیامدهای منفی ماهواره برای جوانان و والدین آن ها توسط مسئولین، تقویت بنیان های دینی با دعوت به تقوا و معنویات، تبیین مرزهای دین در عدم بهره برداری از ماهواره بویژه آشنایی خانواده‌ها با احکام شرعی در باره ماهواره (احکام نگاه(، تقویت حس جمعی در فضای خانواده و جامعه با مشارکت رسانه های جمعی و مراکز فرهنگی و مذهبی، استفاده از ابزارهای نظارتی و کنترلی، گسترش شبکه های رادیویی و تلویزیونی و توسعه برنامه های گوناگون، فرهنگی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ایجاد برنامه جامع و مدون جهت اوقات فراغت همه اقشار جامعه، رعایت پیوست فرهنگی در تمام طرح ها و پروژه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، فعالیت جبهه ای به جای عملکرد جزیره ای مراکز دولتی و نهادهای مردمی، تقویت برنامه های جمعی بویژه در حوزه دینی اشاره کرد. دشمن به خوبی می داند که برای نابودی یک نهاد مانند جامعه و یا خانواده باید سراغ قلب آن سیستم برود و این قلب بی شک زنان و مادران با عفت و باحیای جامعه می باشند.
در مسئله تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب تمام تلاششان را معطوف به زنان کرده اند و مدام به مسائلی مانند حجاب و پوشش حمله می کنند و از تمام امکاناتشان برای نابودی آن استفاده میکنند.خانواده بعنوان مهترین هسته هر جامعه نقش بسزایی در شکل گیری و شکوفایی افراد جامعه و بالطبع خود جامعه ایفا می کند و در اسلام توجه به این جایگاه بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.ایجاد آرامش، امنیت اجتماعی و اقتصادی، تولد و تربیت فرزندان، انتقال تجربه، شکوفایی استعدادها، انتقال فرهنگ و زبان تنها بخش مهمی از زندگی هر فرد محسوب می شود که در خانواده شکل می گیرد.
بررسی ویژگیهای منحصر به فرد خانواده نشان دهنده نقش بسیار بالای زنان در خانواده است زن سرچشمه و کانون محبت در خانواده است و به همن واسطه و داشتن ابزارها عاطفی نظیر زیبایی، جذابیت، آراستگی، برای شکل گیری و حفظ خانواده بسیار حایز اهمت است.
امروز غرب برای رسیدن به اهداف منفعت طلبانه خود در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، روان شناسی و نفوذ بر سایر کشورها از زن بهره بسیاری گرفته است زیرا زنان به لحاظ آماری و آثاری نقش برجسته ای در جامعه دارند.
غرب برای دستیابی به خواسته های خود و نفوذ در جوامع مختلف ابتدا ساختارهای موجود در این کشورها را استحاله و تغییر می دهد بعد اقدام به پیاده سازی ساختارهای مجدد اجتماعی متناسب با اهداف خود می کند از اینرو درصدد تغییر ماهیت خانواده های آن جوامع است و با بالا بردن سن ازدواج، عدم شکل گیری خانواده های سالم و فروپاشی خانواده های موجود، افراد جوامع را از مزایای خانواده سالم محروم می کند.
محور اساسی برای تمام برنامه هایی که غرب برای زنان در نظر می گیرد»آزادی، خیانت، شهوت و عشق« است در حالی که اسلام بر پاکدامنی زن تأکید می کند غرب به دنبال به چالش کشیدن زن با موضوع آزادی است و سعی می کند با ابزارهای جذابیت ساز او را سرگرم کند و بنا بر دفاع از حقوق زن می گذارد.
در رسانه های غربی زن به عنوان کالای جنسی برای تأمین نیازهای جنسی دیگران معرفی می_شود و با تبلیغات گسترده روح و روان زن را درگیر ظواهر می کند و باعث می شود تا دیگران به این زن نگاه شخصیتی نداشته باشند بلکه جنسیت او را ببینند این زن وقتی با روانی آشفته و ظاهری جنسی در اجتماع ظاهر می شود زیبایی و عاطفه اش را به حراج می گذارد جسمش را رایگان در مقابل دیدگان دیگران قرار می دهد تا لحظه ای چالش های روانی خود را خفته سازد و نه تنها زنان بلکه مردان را هم درگیر خود کند.
دستگاههای فرهنگی غرب ابتدا روح و روان زن را غرق در احساسات و غرایز می کنند او را با چالش مواجه می شازند سپس او را وارد جامعه کرده و در جهت تخریب زنان و خانواده های دیگر مورد استفاده قرار می دهد.
لازم است زنان مسلمان ایران و مادران فرزندان انقلابی برای قداست، کرامت، پوشش و هویت زنانه خود انقلاب فرهنگی کنند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه باز کنند.
در حال حاضر آینده ممالک جهان به دست مادران ساخته می شود و چنانچه تزلزلی در جایگاه این خلقت خداوندی ایجاد شود به حتم بزرگترین ضربه به جامعه اسلامی وارد خواهد شد به این دلیل دشمنان اسلام تمامی تلاش خود را با برنامه های مختلفی در تضعیف جایگاه مادران می نمایند.
در حالی که واژه ای به نام مادر در غرب همچون کشورهای اسلامی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست اکنون دشمنان متوجه نقش اساسی مادران در این کشورها شده اند و از انجام هرگونه اقدامی در جهت از بین بردن آن نقش و محبوبیت فروگذار نیستند.
نمونه عینی اهداف شوم غربی در برنامه رابرت مرداک یهودی ثروتمند و غول رسانه ای جهان در خصوص ایران قابل مشاهده است که درمقاله اش آمده است برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم و در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کند اگر مادر خانواده را به لجن بکشانیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد وی همچنین اشاره کرده است تا سال ۲۰۲۰ کلمه مادر را در ایران بی معنا خواهد کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتیار؛ بر این اساس است که مادران اسلامی باید آگاهانه در انتخاب راه و الگوی خود عمل کنند چرا که آینده مملکت اسلامی به دست آنان است.

نوشته شده توسط araz در چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


6 × = سی شش