مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان شرقي:

جنگل‌های ارسباران همچنان در آتش می سوزد

جنگل‌های ارسباران همچنان در آتش می سوزد

گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از تلاش بالگردها برای اطفاء روستاهای دچار حریق در ارزین و کوانق شهرستان خداآفرین خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد باقر هنربر در این خصوص گفت: از چندی قبل شاهد آتش سوزی در چهار نقطه از شهرستان خداآفرین بودیم.
وی اضافه کرد: آتش سوزی مرتع مشجر کریشان و مرتع طو علی کاملا اطفاء شده است و نیروهای امدادی مشغول لکه‌گیری هستند.
عملیات اطفاء حریق روستاهای ارزین و کوانق توسط بالگردها همچنان ادامه دارد.گفتنی است؛ بخش‌هایی از جنگل‌های ارسباران و مراتع شهرستان خداآفرین از دوشنبه هفته گذشته طعمه حریق شده و علی رغم تلاش‌ برای اطفاء حریق نقاط مختلف، افزایش دما، وزش باد، توپوگرافی خشن منطقه و عوامل انسانی مانع از اطفاء کامل حریق شده است.
داور نامدار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، جمعه اول شهریور از سوختن حدود ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران خبرداد و گفت که این مناطق شامل “مرتع، مرتع مشجع و جنگل و اراضی جنگی با گونه‌های بلوط، ممرز، شیرخشت، سیاه‌تلو و همچنین گونه‌های نادر و با ارزش اورس بوده است.
” نامدار گفت: اقدامات انجام شده جلوی پیشروی و سرایت آتش سوزی را گرفته اما طبق گزارش‌ها، آتش سوزی در محدوده‌هایی ادامه دارد و اضافه کرده، اگر امکاناتی که نیاز داشتیم در روز اول آتش‌سوزی در اختیارمان قرار می‌گرفت، روز دوم شاهد آتش‌سوزی و تداوم آتش نبودیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


3 × = هجده