جنجال‌سازی بی‌ثمر مصداق کامل آب در آسیاب دشمن ریختن است

جنجال‌سازی بی‌ثمر مصداق کامل آب در آسیاب دشمن ریختن است

آرازآذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت: جنجال‌سازی بی‌ثمر مصداق کامل آب در آسیاب دشمن ریختن است.
محمد شهریاری در پاسخ به نطق اضطراری یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط حساس کنونی که کشور برای تداوم مسیر اقتدار نیازمند وحدت و آرامش بوده و دغدغه‌های اقتصادی امروز مردم به‌عنوان اولویت اساسی دولت و حاکمیت مطرح است، تلاش برای جنجال‌سازی بی‌ثمر و ایجاد ناامنی روحی و روانی برای مردم، مصداق کامل آب در آسیاب دشمن ریختن بوده و در تضاد کامل با منویات مقام معظم رهبری، مطالبات مردم و مصالح و منافع ملی کشور است.
وی اضافه کرده است: ابتدا خداوند را شاکرم که فرصتی دست داد تا دوباره در صحن مجلس شورای اسلامی که زمانی نه چندان دور به عنوان وکیل ملت شریف ایران و منتخب مردم نسبت به پیگیری حقوق آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودم، توفیق حضور یابم.
وی بیان کرد: آنچه امروز بیش از همه مانع توسعه‌یافتگی سرزمین سترگ و تاریخی آذربایجان‌غربی شده فسادهایی است که به اشکال مختلف و در طول سالیان گذشته بر این مردم به واسطه افراد و باندهایی اغلب دارای نفوذ، تحمیل‌شده است.
شهریاری گفت: از همان زمانی که توفیق خدمت در آذربایجان غربی را به‌واسطه اعتماد رییس جمهوری و وزیر کشور یافتم با در اولویت گذاشتن مبارزه با فساد موجود این خطه، درصدد احقاق حق مردم و بیت‌المال برآمده ام.
استاندار آذربایجان غربی افزود: اکنون وحدت و همراهی مسوولان، نیاز فوری و ضروری برای حل مسائل است و بر همین اساس بنده به سهم خویش هیچ‌گاه علاقه‌ای به ایجاد تنش نداشته و باور دارم گفتگوی محترمانه، می‌تواند سبب بالندگی و همراهی مسوولان و مردم شود.
وی اظهار داشت: میثاق ما با مردم عزیز استان براساس اصل رضایت‌مندی، مبارزه با فساد و افزایش همگرایی و همدلی مردم صبور این سامان است؛ همواره بر این اصل تأکید کرده‌ایم و معتقدیم، امروز استان امن آذربایجان‌غربی با توجه به موقعیت ویژه و ژئوپولتیکی خود، می‌تواند در صف اول مبارزه اقتصادی تحمیلی نظام سلطه باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت مرزی و منابع غنی آذربایجان غربی، متأسفانه این استان جولانگاه فسادی ریشه‌دار و سازمان‌یافته شده است که با توجه به این امر، ساماندهی پایانه‌های مرزی، شناسایی و پاک‌سازی عوامل آشکار و نهان رانت و ویژه خواری، مفسدین صادرات و واردات مرزی، به‌زانو درآوردن اژدهای هفت‌سر صادرات سوخت سهمیه مرزنشینان، شناسایی زمین‌خواران و متصرفین به اراضی ملی، متعرضین به بیت‌المال نمونه‌هایی از اقدامات انجام‌یافته برای مبارزه بی‌امان با فساد و رانت در یک سال و نیم گذشته بوده است.
وی بیان کرد: در همین خصوص، مواردی که منجر به تکمیل تحقیقات شده، در اختیار مراجع ذیصلاح اداری و قضایی قرار گرفته و موارد دیگری نیز در دست بررسی و تحقیق است که به‌محض تکمیل به سمع و نظر ملت فهیم ایران و استان رسانده خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان نمونه بی‌نظیری از همزیستی و هم‌افزایی اقوام اصیلی است که صدها سال است در کنار هم «شرافتمندانه» به صیانت و حراست از مرزهای وطن پرداخته و در این راه، شهدایی چون باکری‌ها و امینی‌ها را تقدیم میهن اسلامی ایران نموده‌اند، به‌راستی اینان «شرف» و اعتبار آذربایجان و ایران‌اند و خرج شرف در جنجال‌ها و دعواهای انتخاباتی، کسر شأن این واژه مقدس در استان آذربایجان غربی است.
شهریاری افزود: بی شک مردم بزرگ ایران و نمایندگان نیک می‌دانند که چگونه نام آذربایجان‌غربی گره‌خورده با تاروپود سرزمین مادری‌مان ایران است؛ مگر می‌شود کسی فرزند ایران باشد و در این سرِ ایرانِ عزیز، آذربایجان؛ «بیگانه» و «میهمان» خطاب شود!؟
وی ادامه داد: متأسفانه، درد بزرگ امروز استان این است که برخی، عامدا یا غفلتاً این فرصت کم‌نظیر تنوع قومی و جمعیتی را برای اغراض انتخاباتی و امثالهم، تبدیل به تهدیدی بزرگ و مانعی برای توسعه و رفاه مردم این سامان کرده و می‌کنند.
وی بیان کرد: به‌عنوان کسی که افتخار خدمت گذاری مردم در مجلس شورای اسلامی را داشته، به این فرمایش حضرت امام (ره) باور راسخ دارم که «مجلس در رأس امور است» اما نباید برخی از این تریبون مقدس برای رسیدن به اهداف شخصی بهره برند بلکه این مکان مقدس است و دوران نمایندگی فرصتی است برای بیان ملزومات توسعه آذربایجان‌غربی، پیگیری مطالبات به‌حق مردم از قوای مجریه و قضائیه و حل مشکلات مردم.
استاندار آذربایجان غربی افزود: تا پیش از حضور بنده شاید، مردم شریف آذربایجان‌غربی از وضعیت اسفبار و فساد گونه فروش سوخت مرزنشینان آگاهی نداشتند؛ همان سال‌هایی که برخی بزرگواران، در کسوت مسوول رده‌بالای استانی انجام‌وظیفه می کردند، صدها میلیارد تومان پول مردم مظلوم و بی‌گناه مرزنشین، بدون هیچ ضابطه‌ای به روش‌هایی دلبخواهی و سلیقه‌ای هزینه شد و صدای اعتراضی از کسی شنیده نشد حال چگونه است امروز که حدود ۷۵ هزارخانوار در ۲۰ کیلومتری مرزهای استان، از عواید فروش قانونمند و شفاف سوخت بهره‌مند شده‌اند، برخی معترض هستند و با جوسازی و تذکر به وزیر کشور، این احقاق حق را پول پاشی بین مرزنشینان نامیده و موجب تورم می‌دانند و نسبت به قطع دست رانت‌خواران و مافیای سوخت و احقاق حق مرزداران معترض اند؟
وی ادامه داد: ضمن تشکر فراوان از حمایت‌های بی‌شائبه وزیر کشور و سپاس از همراهی مجموعه نمایندگان فرهیخته آذربایجان‌غربی به استحضار می رسانم ما در مجموعه استانداری توانسته ایم، با طراحی یک سازوکار مشخص و قانونی و در قالب مزایده، شریان‌های فساد سوخت را شناسایی و مسدود کنیم و با طراحی این مدل در مدت یک سال بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان از محل فروش سوخت به خزانه واریز شد. ارقامی کلان که هیچ‌گاه دیده نشد و معلوم نبود و نیست که تا پیش از این چگونه و چطور در جیب افرادی خاص رفته است؟
وی اضافه کرد: تا قبل از حضور بنده طی سال های ۹۴ تا ۹۶ مقدار ۱۶۴ میلیون لیتر سوخت مرزنشینان به فروش رفته که فقط ۵ میلیارد ریال از سود حاصل از فروش بین مردم مرزنشین توزیع شده است اما با مدل جدید تنها در سال ۹۷ با فروش ۱۴۲ میلیون لیتر سودی نزدیک به ۹۸۰ میلیارد ریال یعنی حدود ۹۰ برابر نسبت به سه سال پیش از آن برای همین مردم درآمد کسب‌شده است. درحالی‌که قیمت فروش سوخت در بازار مقصد، تقریباً در هر دو مقطع ثابت بوده است!
وی اظهار داشت: در سریع‌ترین زمان ممکن و با نیازسنجی کارشناسانه، عواید حاصل از فروش سوخت برای ۷۵ هزار خانوار از ساکنان ۲۰ کیلومتر نوار مرزی اختصاص یافت، مساکن روستایی آنها بیمه شد، تمام دانش‌آموزان ساکن در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی از تغذیه رایگان بهره‌مند شدند، بیماران و نهادهای حمایتی مرتبط با آنها مورد حمایت قرار گرفتند، اگر این اقدامات مصداق مبارزه با فساد و محرومیت‌زدایی و توسعه‌گرایی نیست، پس چیست؟
وی ادامه داد: در لبیک به نام‌گذاری دو سال ۹۷ و ۹۸ با موضوع کار، اشتغال و تولید، در سایه اقدامات و تدابیر صورت گرفته، آذربایجان‌غربی در سال گذشته توانسته است با برنامه‌ریزی انجام‌شده ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی را به‌صورت مستقیم جذب کرده در جایگاه سوم کشوری قرار گیرد، همچنین ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیز درخواست سرمایه‌گذاری داخلی در استان داشته که از این میزان، ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت:در سال گذشته میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال ۹۶ با ۱۶۰ درصد افزایش از ۴۶۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار افزایش‌یافته است. آذربایجان‌غربی در ارزیابی طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار رتبه دوم کشور را در بین استان‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده و در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بین استان‌های مختلف کشور صاحب رتبه برتر شده است.
شهریاری افزود: در حوزه برنامه‌ریزی نیز، پس از ۳۹ سال، اولین دستور بنده پس از تصدی مسئولیت در استان برای تدوین سریع اما کارشناسانه سند آمایش توسعه استان بوده که خوشبختانه این سند در حال اتمام و آماده برای بهره‌برداری است.
وی اضافه کرد: در خاتمه خدای را شاکرم که به بنده این توفیق را عنایت کرد سال‌ها در جوار بزرگان مجلس شورای اسلامی، در برشی کلان و ملی و حتی بین‌المللی، درس مدیریت و سیاست‌گذاری و تحلیل و قانون‌گذاری بیاموزم و چه دانشگاهی بهتر از مجلس برای تربیت مدیران و انتقال تجربیات از منتخبان فرهیخته مردم در مجلس به امثال اینجانب تا در استان‌هایی چون آذربایجان‌غربی، برای خدمت صادقانه به مردم مورداستفاده قرار گیرد. به راستی چگونه می توان خدمت در کسوت نمایندگی مردم شریف ایران را در زمره تجربیات اجرایی نگذاشت؟
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: به‌یقین تجربیات اجرایی و نظارتی و مدیریتی دوران سخت و خطیر نمایندگی آن هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بسی مهم‌تر از رها کردن کرسی تدریس و یک‌شبه به پست ها و سمت های اجرایی رسیدن است. با این امید که اقدامات و نیات ما، صرفاً برای خدای متعال و مردم نجیب کشور و استان محل مأموریتمان بوده و آن روز هرگز نیاید که با اقدامات نسنجیده و خودخواهانه، دشمن را شاد نماییم.///////////منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 11