وزير نيرو خبر داد

جمع‌بندی گزارش کارگروه احیای دریاچه ارومیه تا ۲۷ مهر

گروه خبر: وزیر نیرو با بیان اینکه جمع‌بندی گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه تا ?? ۲۷ مهرماه آماده و به دولت ارائه می‌شود، گفت: احیای دریاچه ارومیه به معنای بی‌توجهی به سایر تالاب‌ها نیست بنابراین برای سایر تالاب‌های در معرض خطر نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.
به گزارش فارس، حمید چیت‌چیان در حاشیه امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب به روش BOT افزود: گزارشات کارگروه احیای دریاچه ارومیه تا ۲۷ مهرماه جاری آماده و به دولت ارائه می‌شود بنابراین تا ۲۷ مهرماه منتظر باید ماند تا دید چه راهکارهایی برای احیای این دریاچه پیش‌بینی می‌شود.وی ادامه داد: توجه به دریاچه ارومیه به معنی بی توجهی به سایر دریاچه‌ها و تالاب‌های در معرض خطر نیست، بنابراین مد نظر قرار گرفتن دریاچه ارومیه به این دلیل است که باقی ماندن نمک در دریاچه ارومیه آثار زیست محیطی نامناسبی دارد.وی در خصوص افزایش قیمت آب و برق گفت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است که قیمت‌های حامل‌های انرژی باید واقعی شود بنابراین با تشکیل ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار است دولت در خصوص قیمت آب و برق نیز چاره‌جویی کند.
چیت‌چیان با بیان اینکه مصرف آب در حال گسترش است، گفت: منابع آبی کشور محدود است بنابراین باید برای مهار آب و استحصال آب برنامه‌ریزی مدون و مشخصی داشت.
وزیر نیرو ادامه داد: یکی از این راهکارهای پیش روی ما، مدیریت مصرف آب است چرا که با مدیریت مصرف آب راندمان و بازده استفاده از آب افزایش می‌یابد.وی درخصوص ورود بخش خصوصی در حوزه آب، گفت: در حال حاضر ابتدای ورود مسیر مشارکت بخش خصوصی قرار داریم بنابراین در این ابتدای ورود همه ابعاد مشخص نیست.وی تاکید کرد: به هر میزان که بخش خصوصی مشارکت داشته باشد، وظایف حاکمیتی وزارت نیرو به قوت خود باقی است.
* تبدیل اعتبارات استانی به ملی
وزیر نیرو از تبدیل اعتبارات استانی به اعتبارات ملی خبر داد و گفت: با این تبدیل اعتبارات می‌توان مدیریت بهتری برای منابع آب داشته باشیم البته تقسیم این اعتبارات به عهده استانداران است و وزارت نیرو کنترل مستقیم برای آن نخواهد داشت.
وی گفت: هرسال هزار میلیارد تومان برای وزارت نیرو اعتبار در خصوص ایجاد مجتمع‌های آبرسانی تخصیص می‌یابد با این حساب ۵ میلیون نفر از ساکنان روستاها تحت پوشش مجتمع‌های آب‌رسانی قرار می‌گیرند.
به گفته وی، تبدیل اعتبارات استانی به اعتبارات ملی منع قانونی ندارد.
* اولین جلسه شورای عالی آب در دولت یازدهم
وزیر نیرو گفت: امروز اولین جلسه شورای عالی آب در دولت یازدهم تشکیل می‌شود بنابراین در این جلسه سعی می‌شود پیشنهادهای جدیدی ارائه شود.
به گفته وی، شورای عالی آب از زمان تشکیل خود در دولت قبلی ۷ جلسه برگزار کرده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


7 + = دوازده