جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌ غربی با وجود نرخ بالای جرائم کاهش یافت

جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان‌ غربی با وجود نرخ بالای جرائم کاهش یافت

گروه خبر: رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در آذربایجان ‌غربی نتایج حاصله نشان دهنده نتایج مطلوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.
به گزارش آرازآذربایجان، علی‌اکبر گروسی در پنجمین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان به پایش و غربال‌گری زندان‌ها اشاره و اظهار داشت: پایش و غربال‌گری زندان‌ها یکی از سیاست‌های بسیار مهم و اساسی قوه قضائیه است و به صورت مداوم و مستمر در کل استان در حال اجرا است و خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد هفت هزار و ۵۰۳ نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی در حین مدت محکومیت و به تعداد یک هزار و ۷۹۷ نفر دیگر مرخصی پایان حبس اعطاء شده است افزود: همچنین دستگاه قضایی استان از ارفاقات پیش‌بینی شده در قوانین برای زندانیان واجد شرایط به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها بهره گرفته است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۸۱۶ مورد آزادی مشروط، ۳۵۹ مورد تعلیق اجرای مجازات، ۴۸۱ مورد عفو، ۴۴۱ مورد توقف اجرای مجازات و ۱۵۰ مورد قبولی ادعای اعسار زندانیان وجود داشته است.
وی با تاکید بر اینکه کنترل‌ها و نظارت‌هایی که برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها صورت گرفته بسیار تاثیرگذار بوده‌اند افزود: نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در آذربایجان ‌غربی، نتایج حاصله نشان دهنده نتایج مطلوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.
گروسی در ادامه به گسترش دادرسی الکترونیک تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت دادرسی الکترونیک با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم باید با جدیت پیگیری شود چرا که از مزایای آن صرفه جویی چشمگیر در هزینه‌ها و نیز امنیت بالای این نوع دادرسی است و همچنین آفت‌ها و آسیب‌هایی که در دادرسی معمولی وجود دارد همگی در دادرسی الکترونیک منتفی است.
وی در پایان گفت: به منظور گسترش دادرسی الکترونیک تاکنون ۲۸ نقطه در دادگستری استان و ۲۲ نقطه در زندان‌های آذربایجان‌ غربی تجهیز شده و تاکنون یک هزار و ۵۰ فقره رسیدگی در سطح استان از طریق دادرسی الکترونیک صورت گرفته و علاوه بر این در کلیه حوزه های قضایی نیز امضای الکترونیک برای زندانیان فراهم شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


− 4 = یک