معاون استاندار آذربايجان غربي خبر داد

جلوگیری از گسترش معضل حاشیه‌نشینی در آذربایجان غربی

جلوگیری از گسترش معضل حاشیه‌نشینی در آذربایجان غربی

گروه خبر: معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: باید از گسترش معضل حاشیه‌نشینی در مناطق مختلف استان به ویژه ارومیه جلوگیری شود.
به گزارش آراز آذربایجان، علیرضا رادفر در جلسه ساماندهی حاشیه‌نشینی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداری‌ شهرستان‌های مناطق مختلف استان به ویژه ارومیه باید در این راستا برنامه‌ریزی کنند.
وی افزود: ضمن تلاش برای ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها و سکونتگاه‌های غیرمجاز که در حال حاضر وجود دارد باید برای جلوگیری از افزایش این قبیل مناطق برنامه‌ریزی و به طور مستمر تلاش کرد.
رادفر بر ضرورت تداوم داشتن جلسات مختلف تا زمان به دست آمدن نتیجه مورد انتظار تاکید کرد و افزود: باید مطالعات میدانی و اقدامات کارشناسی دقیقی با همت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اعمال شود تا تصمیمات به مرحله اجرا برسد.
معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معضل فوق در ارومیه به طور عمده دیده می‌شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌‌ها باید به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افزایش دامنه معضل‌هایی مانند حاشیه‌نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق بی‌دفاع شهری باید به طور مستمر تلاش شود، تصریح کرد: روند افزایش یا کاهش میزان مهاجرت باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
رادفر با اشاره به اینکه در این قبیل سکونتگاه‌ها انشعابات غیرقانونی آب و برق ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با وجود اینکه با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستند، ولی باید برای اعمال قانون و نظارت اقدام کنند.
معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مطالعات برای پیاده کردن موضوع مدیریت واحد شهری در دست اقدام است، اظهار کرد: بعضی از کلانشهرها در این سمت و سو گام‌ برداشته‌اند.
وی بر ضرورت داشتن وحدت رویه برای مقابله با این معضل تاکید کرد و گفت: در جلسات و کارگروه‌ها باید سازمان‌های مختلف مسائل، پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهند، تا از این رهگذر یک روش واحد و منسجم در این زمینه اعمال شود.
*جلوگیری از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی در ارومیه
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: باید از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی در ارومیه جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام محمد فتاحی اظهار داشت: مردم ساکن در این مناطق از نظر اعتقادات و پایبندی به ارزش‌های دینی نه‌ تنها از مردم مرکز شهر پایین نیستند بلکه در مواردی بیش از بقیه به ارزش‌ها و اصول متعهد هستند ولی به آنها در این زمینه کمتر توجه شده است.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی با مسئله تنوع فرهنگی و خرده‌فرهنگ‌ها روبه‌رو هستند، افزود: از نظر آداب، رسوم، باورها و … قرابت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.
فتاحی عامل جرم‌خیری این منطقه را در کنترل اجتماعی اندک دانست، ادامه داد: چنانچه این مناطق مانند سایر سکونتگاه‌ها کنترل و نظارت شوند به طور قطع مشکلات چندان مهم و موثری دیده نمی‌شود.
این کارشناس مذهبی بر ضرورت ساماندهی این مناطق تاکید کرد و بیان داشت: در ارتباط با این مسئله و رفع معضل اجتماعی فوق قانون مصوب وجود دارد ولی به دلیل اجرا نشدن آن وضع فعلی به وجود آمده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راهکار برون‌رفت از موقعیت کنونی و پشت‌سر گذاشتن آن را ایجاد کمیته‌های تخصصی مانند آسیب‌های اجتماعی، خدماتی، رفاهی، درمانی و فرهنگی دانست.
وی اظهار داشت: هرچند که با ساخت‌و سازهای غیرمجاز مناظر نازیبایی در حاشیه شهر به وجود آمده است ولی به هر جهت ساکنان آنها هم‌نوع‌ ما هستند. فتاحی با بیان اینکه باید از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی جلوگیری به عمل آورد، خاطرنشان کرد: امکانات برابر و عادلانه باید در همه شهرستان‌ها برای مردم فراهم شود تا به مهاجرت راغب نشوند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پیش گرفتن مدیریت جهادی برای کنترل وضعیت فعلی را خواستار شد، اظهار داشت: امسال باید جدی‌تر و ساعی‌تر از گذشته تلاش شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


6 × = شش