نماينده مردم اروميه در مجلس:

جلوی ورود فاضلابهای شهری و صنعتی رابه دریاچه ارومیه بگیرید

جلوی ورود فاضلابهای شهری و صنعتی رابه دریاچه ارومیه بگیرید

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت:جلوی ورود فاضلابهای شهری و صنعتی را به دریاچه ارومیه بگیرید .
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت از رئیس‌جمهور خواست تا به اتهامات«حسین فریدون» برادرش، رسیدگی کند.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه مجلس در جلسه علنی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: برخی می‌گویند بحث فیشهای حقوقی سیاسی است در حالی که برخورد با حقوقهای نجومی سیاسی نیست و باید اعتماد مردم در این زمینه دوباره برگردد.
وی با اشاره به اتهامات «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور بیان کرد: باید رئیس‌جمهور دستور رسیدگی به اتهامات برادرش به دستگاه قضایی بدهد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: دولت باید موضوع مسکن و بیمه خبرنگاران را حل کند.
قاضی‌پور درباره آتش زدن کالاهای قاچاق بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کرد: چرا دولت تا به امروز حتی یک مورد در این زمینه کاری انجام نداده است.
وی همچنین درباره اجرای برجام نیز گفت:‌ دولت باید خواستار اجرای کامل برجام و رفع همه تحریمها شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه خطاب به رئیس سازمان محیط زیست، تصریح کرد: جلوی ورود فاضلابهای شهری و صنعتی را به دریاچه ارومیه بگیرید تا شاهد بحران در این دریاچه نباشیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مشرق، نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره عدم پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت نیز گفت: با توجه به خودکفایی گندم شاهد عدم پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت هستیم. اگر می‌خواستیم گندم را وارد کنیم دولت باید به‌ امریکا دلار نقد می‌داد ولی حالا که به خودکفایی رسیده‌ایم چرا نباید به کشاورزان ریال بدهیم.
همچنین نایب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از هدررفت منابع بودجه و عدم اختصاص آن به بیکاری،گفت:برای کاهش بیکاری جدای از سیاست گذاری نیازمند سرمایه گذاری های عظیم هستیم.
جهانبخش محبی نیا با انتقاد از وضعیت فعلی اشتغال درکشور،گفت: بیکاری بزرگترین تهدید برای وضعیت اقتصادی،اجتماعی و سیاسی کشور ما است.نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه خیل عظیم بیکاران می تواند منشاء انفجار بزرگی در همه زمینه ها باشد، افزود: متاسفانه مسئولان کشور برای بیکاری اقدام عملیاتی انجام نداده اند؛به گونه ای که امروزه در هر خانواده ایرانی حداقل دونفر بیکار وجود دارد که این در آینده به بحرانی غیرقابل حل بدل خواهد شد.
وی با تاکید براینکه مانع اصلی کاهش بیکاری در کشور نبود متولی مشخص برای رفع این مشکل است، تصریح کرد: متاسفانه حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از پاسخگویی در خصوص چرایی رشد بیکاری سر باز می زند.
محبی نیا با بیان اینکه بیکاری به فعال بودن بنگاه های تولیدی بازار،کانون های دولتی و خصوصی برای جذب بیشتر نیرو وابسته است، گفت:ما باید در رابطه با اشتغال تقاضا داشته باشیم،قانون های تقاضا برای بیکاری متاسفانه روزنه و پنجره باز ندارند.
وی با تاکید براینکه برای بیکاری جدای از سیاست گذاری نیازمند سرمایه گذاری های عظیم هستیم،تصریح کرد: برای این نوع سرمایه گذاری ها به منابع نیاز داریم که متاسفانه با هدایت بودجه عمومی کشور به سمت و سوی غیرمطلوب در واقع ما به انباشت سرمایه در جامعه نمی رسیم. محبی نیا با انتقاد از شیوه فعلی مصرف منابع درکشور،افزود:روند هزینه بودجه عمومی ما به سمت مصرف مطلق است که این موضوع در آینده اقتصاد ما را با معضلات بسیار رو به رو خواهد کرد.این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:بسیاری از کشورهای پیشرفته که درصد نقدینگی درآن ها بسیار بالا است؛منابع خود را در واحدهای تولیدی به کار می گیرند؛اما درجامعه ما نقدینگی با وجود اینکه نسبت به کشورهای دیگر پایین است در حوزه مصرف هزینه می شود. وی با بیان اینکه باید منابع به سمت ایجاد اشتغال حرکت کند،تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ هزارمیلیارد تومان می توان از بودجه عمومی آزاد کرد و هیچ ضرر و آسیبی به آقتصاد دولت وارد نشود.
محبی نیا با تاکید براینکه نزدیک به ۷۰ ردیف در بودجه وجود دارد که دولتی نبوده و از منابع آن استفاده می کند،گفت: این نوع هزینه ها در بودجه در واقع مانع اصلی تخصیص منابع به اشتغال است.
محبی نیا ادامه داد:بسیاری از موسسات غیردولتی در دستگاه ها از خزانه هزاران میلیارد تومان برداشت می کنند که نه ماهیت دولتی دارند و نه در حوزه سرمایه گذاری فعالیت دارند؛بلکه پول ها را می گیرند و خارج از دید دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور آن را مصرف می کنند.
این نماینده مردم درمجلس دهم،تاکیدکرد:نظام بودجه ریزی،نبود سیاست گذاری در حوزه اشتغال و مشخص نبودن متولی اصلی اشتغال در جامعه ما دست به دست هم داده و نتیجه آن ۵ میلیون بیکار است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس،ادامه داد: وجود ۵ میلیون بیکار در جامعه بزرگ ترین تهدید و دام خطرناکی برای کشور است که متاسفانه جامعه ایران، نظام سیاسی و حتی برنامه های بزرگ و سیاست گذاری های کلان ما را با مشکل رو به رو کرده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 4