جشنواره بین المللی جام تموز آشوریان در ارومیه آغاز شد

جشنواره بین المللی جام تموز آشوریان در ارومیه آغاز شد

گروه خبر:شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان جام تموز با حضور ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی در ارومیه آغاز شد.
در این جشنواره ۲۵۰ ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز، کرج و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه به مدت یک هفته با هم به رقابت می پردازند. شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز شطرنج و تنیس خاکی مردان و زنان برگزار می_شود. علی مصطفوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: بر اساس قانون اساسی ایران و در اصول ۱۳ و ۱۹ آزادی اقلیت های مذهبی کشور در انجام فرایض دینی آنها به رسمیت شناخته شده و این نشان از اجرای عدالت و حقوق بشر در ایران است.وی اظهار کرد: حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری شانزدهمین دوره جام تموز و اجرای مراسم زیارت قره کلیسای چالدران با حضور صدها اقلیت ارامنه و آشوری نشانگر ارج نهادن به حقوق اقلیت های دینی ایران در چهارچوب قانون رایج کشور است.
مصطفوی بیان کرد: استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه رنگین کمانی از اقوام و ادیان مختلف است که مردمان آن سالهاست در کنار هم با صلح و صمیمت زندگی مسالمت آمیزی دارند.
وی افزود: امروز شاهد بروز برخی رفتارهای ناهنجار و غیر انسانی توسط پدیده زشتی به نام داعش که زاییده استکبار جهانی است، هستیم که این امر نشان از نبود وحدت و همدلی در کشورهای آشفته منطقه است.مصطفوی گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوری امن و زبانزد خاص و عام در بین کشورهای منطقه است و یکی از کشورهای تاثیرگزار در منطقه به شمار می رود.
رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این آیین گفت: جام تموز از ۱۵ پیش با همت نماینده آشوریان در مجلس و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت بین المللی در حال برگزاری است. استنلی سیمونز اظهار کرد: برگزاری جام تموز در ایران به نوعی خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان و به نمایش گذاشتن نعمت آزادی و استقلال برای اقلیت های دینی به شمار می رود که می تواند الگویی برای دیگر کشورهای منطقه محسوب شود. وی بیان کرد: چندین سال است که امنیت به رویایی دست نیافتی تبدیل شده و هزاران انسان بی گناه به علت قدرت طلبی استکبار جهانی و ایجاد تفرقه و نفاق از خانه و کاشانه خود دور هستند و ایران به عنوان تنها کشور امن منطقه همچون نگینی می درخشد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، در این جشنواره نیقدی موس یوحنا یوف کشیش کلیسای ارمنستان دعای شکرگزاری را به جا آورد.
تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند. جام تموز آشوریان از ۳۳ سال قبل تاکنون در شهر ارومیه آغاز شده و مدت ۱۶ سال است به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 2