مدير اجرايي چهارمين جشنواره انگور اروميه:

جشنواره انگور فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری استان است

جشنواره انگور فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری استان است

گروه خبر:مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه گفت: جشنواره انگور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های آذربایجان غربی در زمینه های مختلف به ویژه توسعه صنعت گردشگری است.
ناصر رکاب با اشاره به تدارک برگزاری چهارمین جشنواره انگور از ۲۳ الی ۳۰ شهریور ماه در دهکده ساحلی چی چست ارومیه اظهار کرد: وجود پیشینه تاریخی به همراه رتبه برتر آذربایجان_غربی در زمینه تولید محصول انگور به همراه مراحل برداشت و استحصال فرآورده های متنوع از انگور موجب شد تا چهارمین جشنواره انگور با موضوع اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار شود.
وی نشان دادن نقش انگور در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی، ارائه طرح های توجیهی فنی و اقتصادی کشت صنعتی انگور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت انگور و جذب گردشگر، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی و شناساندن انواع گونه های انگور را از اهداف شاخص جشنواره انگور ارومیه عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه، جشنواره انگور را در توسعه شهر ارومیه و استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری صنایع تبدیلی کشاورزی مهم عنوان کرد و گفت: جشنواره انگور و جشنواره های مشابه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های استان در زمینه های مختلف است.
رکاب در ادامه با اشاره به حضور سرمایه گذاران، گردشگران و مقامات شهری کشورهای همجوار استان آذربایجان غربی بیان کرد: در چهارمین جشنواره انگور در جهت معرفی توانمندی های شهر ارومیه به منظور توسعه آن شاهد حضور میهمانان خارجی در طول جشنواره خواهیم بود.
وی با اشاره به انعکاس رسانه ای چهارمین جشنواره انگور در رسانه های محلی، ملی و بین المللی اظهار کرد: در چهارمین جشنواره انگور از ظرفیت شبکه جهانی جام جم، مستند و تهران برای انعکاس اخبار جشنواره در سطح فرا ملی بهره خواهیم برد.
رکاب افزود: همچنین از تمامی ظرفیت های مطبوعات استان و کشور برای پوشش اخبار جشنواره استفاده می شود.
وی با بیان این که بسترهای لازم برای معرفی صنایع دستی استان و کشور در محل جشنواره فراهم شده است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ غرفه صنایع دستی در محل جشنواره دایر خواهد شد و همچنین در طول جشنواره انگور، سومین جشنواره ملی صنایع دستی کشور نیز برگزار می شود. رکاب با اعلام اینکه در چهارمین جشنواره انگور برای معرفی انگور و مشتقات آن برنامه هایی از قبیل تهیه شیره انگور، کشمش، سبزه، سرکه، پولوش و میلاخ نمایش داده می شود، اظهار کرد: توزیع کتابچه های معرفی ارقام انگور ارومیه، توزیع کتابچه نحوه کاشت و برداشت انگور، توزیع بروشورهای انگور یک میوه بهشتی و آشنایی شهروندان با خواص درمانی آن از جمله برنامه ها در راستای معرفی انگور است.
وی از عرضه میوه و مشتقات انگور با تخفیف ویژه در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: تورهای ارومیه گردی و استان گردی به صورت رایگان و به ویژه تورهای بازدید از باغ های نمونه شهر ارومیه و همچنین نحوه باغداری و آشنایی با درخت انگور از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره است.
رکاب معرفی غذاهای سنتی ارومیه برگرفته شده از انگور، مسابقه پرواز بادبادک ها، مسابقه جملات زیبا با انگور و شعر انگور، جشنواره عکس انگور، مسابقه عکس سلفی، برنامه هایی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ شهروندی، حجاب و عفاف و برنامه های بازیافت زباله و اجرای بازی های محلی را از جمله برنامه ها در طول جشنواره عنوان کرد.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه با اشاره به لزوم ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محل جشنواره بیان کرد: در طول برگزاری این جشنواره شاهد اجرای برنامه های متنوع شاد و تفریحی با حضور هنرمندان و خوانندگان نامی کشور و استان خواهیم بود.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای شهروندان برای رفت و آمد به محل برگزاری جشنواره در دهکده ساحلی چی چست پیش بینی شده است، اظهار کرد: تمامی اتوبوس ها به صورت رایگان در میدان انقلاب شهر ارومیه برای جا به جایی شهروندان و گردشگران مستقر خواهد شد و همچنین پارکینگ هایی در محوطه تعبیه شده است.
وی از تمام شهروندان خواست برای هر چه بهتر برگزار شدن چهارمین جشنواره انگور نظر و پیشنهاد خود را با دبیرخانه چهارمین جشنواره انگور واقع در میدان انقلاب- روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه در میان بگذارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 6