رئيس پليس آگاهي استان درگفت‌و‌گو با آرازآذربايجان تشريح کرد

جزئیات انفجاردر خیابان باکری ار‌ومیه

جزئیات انفجاردر خیابان باکری ار‌ومیه

گروه خبر:رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اعلام دستگیری عامل انفجاردرخیابان باکری ارومیه ‌گفت: ‌دراین حادثه صاحب کتابفروشی جان خود را از دست داد‌ و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.
رسول النقی‌پور در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: درحادثه روزپنجشنبه کتابفروشی خیابان باکری ارومیه فردی با پرتاب نارنجک دستی به داخل این کتابفروشی باعث شد تا صاحب کتابفروشی جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز مجروح شوند.
وی با بیان اینکه متهم بلافاصله پس از این اقدام دستگیر شد، تصریح کرد: متهم در مراحل اولیه علت این اقدام خود را اختلاف حساب و اختلاف ملکی در زمینه سرقفلی کتابفروشی عنوان کرد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص اقدامات لازم در دست بررسی است، افزود: با شنیدن خبری مبنی بر انفجار در خیابان باکری ارومیه بلافاصله ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه حضور یافته و کار پلیسی انجام گرفت.
این مسئول از حضور به موقع نیروهای امدادی و آتش‌نشانی تقدیرکرد و اظهار داشت: با کمک امدادگران مصدومان این حادثه بلافاصله به بیمارستان و مراکز درمانی اعزام شدند.
النقی‌پور با بیان اینکه بررسی‌های بیش‌تر در این زمینه انجام خواهد گرفت، ادامه داد: در مرحله نخست اطلاع‌رسانی در این زمینه با احتیاط انجام می‌شد چرا که علت و عامل اصلی این حادثه مشخص نبود.
*انفجارارومیه به مسائل امنیتی ربطی ندارد نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دراین مورد گفت: انفجارخیابان باکری ارومیه نزاع شخصی بوده و به مسائل امنیتی ربطی ندارد و نباید مردم نگران باشند.
عابد فتاحی اظهار داشت: انفجار دیروز خیابان باکری ارومیه نزاع شخصی بوده و به مسائل امنیتی ربطی ندارد و نباید مردم نگران باشند.
وی با بیان اینکه عده‌ای سعی در شایعه پراکنی دارند، تصریح کرد: با توجه به مسائل مرز بین ایران و ترکیه و ناامنی موجود در کشور ترکیه، سعی دارند با عداوت و دشمنی با مردم ایران اسلامی حتی مسائل شخصی، نزاع و درگیری را به مسئله ترکیه نسبت دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه ایران اسلامی دشمنانی داشته است، افزود: با توجه به پیشرفت‌هایی که ایران اسلامی در سال‌های متمادی داشته، عده‌ای نمی‌توانند این پیشرفت‌ها را تحمل کنند و در تلاش برای زیرسوال بردن خدمات مسئولان نظام دارند.
این مسئول با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی همیشه و در همه حال از کیان اسلامی دفاع می‌‌کنند، اعلام کرد: مردم به شایعه‌ها توجه نکنند، چراکه متهم این پرونده خود نیز به انگیزه خود از چنین اقدامی اعتراف و آن را نزاع شخصی و خرده حساب مالی با صاحب کتابفروشی اعلام کرده است.
فتاحی با بیان اینکه دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص این اقدام توسط مراجع ذی‌صلاح و شاهدان این موضوع در دست اقدام است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم فردی این چنین با احساس مردم بازی کرده و جامعه را دچار نگرانی کند و در این میان فرد یا افرادی که همیشه معاند و دشمن نظام هستند، از این فرصت‌ها سوء استفاده کنند.
*فردی با حرص مال دنیا‌ دست به چنین عمل زشتی زد‌
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انفجار خیابان باکری ارومیه صرفا خرده حساب شخصی و بی‌خردی متهم حادثه بود.
نادر قاضی‌پورنیز با اشاره به انفجار مواد منفجره دست‌سازی‌ در خیابان باکری ارومیه‌ اظهار داشت: انفجار مواد منفجره دست‌سازی در خیابان باکری ارومیه بر اثر اختلاف حساب بود و هیچگونه مسئله امنیتی در این زمینه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه با عامل این حادثه باید به صورت جدی برخورد شود و این فرد به سزای عمل خود برسد، تصریح کرد: نباید اجازه داد عده‌ای با انجام کارهای نابه‌خرد اینگونه اذهان مردم را دچار تشویش کنند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طمع و حرص مال دنیا سبب شده فردی دست به چنین عمل زشت بزند، ادامه داد: ارومیه یکی از شهرهای امن کشور است و نباید اجازه دهیم عده‌ای اینچنین ذهنیت مردم را خراب کنند.
این مسئول با تشکر از نیروی انتظامی با حضور به موقع در این حادثه، اظهار داشت: نیروی انتظامی، سپاه، اداره اطلاعات، ارتش و مرزبانی در دفاع از کیان اسلامی همواره در آماده‌باش بوده و از کیان اسلامی به نحو شایسته‌ای دفاع می‌کنند.
قاضی‌پور اختلاف حساب شخصی را تنها عامل این اتفاق عنوان کرد و افزود: این فرد با انجام کار اشتباه سبب شده تا افرادی نسبت به این موضوع حساس شوند و زمینه سوء استفاده افراد معاند را فراهم آورده است.وی با بیان اینکه در این موضوع تحت هیچ شرایطی مسئله امنیتی وجود نداشت، اعلام کرد: نباید اجازه دهیم افراد به این راحتی به دلیل اختلاف شخصی و مسائل مالی جامعه را دچار نگرانی کنند.
*انفجار خیابان باکری ارومیه خرده حساب شخصی بود رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: از این طریق اعلام می‌کنیم که انفجار خیابان باکری ارومیه براثر خصومت و خرده حساب شخصی بین صاحب ملک و صاحب کتابفروشی مستقر در آن ملک بود.
خسرو گل محمدی اظهار داشت: اتفاق خیابان باکری ارومیه نه تنها مسئله امنیتی نبود بلکه یک خصومت چندین ساله شخصی بود که توسط فردی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه متهم بلافاصله پس از ارتکاب جرم دستگیر شد، تصریح کرد: به کسی اجازه تشویش اذهان عمومی را نمی‌دهیم و با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را دچار خدشه کنند به صورت قانونی برخورد می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به نحوه وقوع این حادثه، اعلام کرد: فردی با انفجار مواد محترقه در پس کینه چندین ساله و اختلاف حساب از صاحب یکی از کتابفروشی‌های خیابان باکری ارومیه دست به چنین اقدامی زده که متاسفانه عده‌ای از این وضعیت سوء‌استفاده می‌کنند.
این مسئول گفت: به دلیل مرزی بودن استان کوچکترین رخدادی در این شهر توسط افراد معاند مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد که باید رسانه‌ها در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده و نسبت به روشنگری اقدام کنند.
گل‌محمدی با بیان اینکه عده‌ای با شایعاتی سعی در ایجاد نگرانی در جامعه دارند، اعلام کرد: تمام شایعات در این زمینه تکذیب شده و از این طریق اعلام می‌کنیم که انفجار خیابان باکری ارومیه براثر خصومت و خرده حساب شخصی بین صاحب ملک و صاحب کتابفروشی مستقر در آن ملک بود.
وی اعلام کرد: پس از انجام بازجویی، متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و در بازجویی‌ها دلیل این اقدام خود را انتقام از صاحب کتابفروشی عنوان کرده است و اقدامات بیشتر در دست برسی است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هر خبری جز آنچه در اخبار از سوی مسئولان استانی بیان شده توسط نیروی انتظامی رد و شایعاتی مبنی بر امنیتی بودن موضوع رد می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


7 × = بیست یک