جریمه ۴۶۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان غربی

جریمه ۴۶۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متهمان پرونده های قاچاق کالا و ارز در این استان علاوه بر رد مال به پرداخت ۴۶۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
محمد اقوامی افزود: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۷۱۵ پرونده قاچاق کالا و ارز به شعب مختلف تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی وارد و به ۲ هزار و ۷۳۱ پرونده رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که علاوه بر رسیدگی به کل پرونده های تعزیراتی ورودی به شعب تعزیرات حکومتی در سال جاری در آذربایجان غربی، ۱۶ پرونده باقی مانده از سال های گذشته نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی پس از رسیدگی به این پرونده ها متهمان را علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به نفع دولت به پرداخت ۴۶۰ میلیارد و ۱۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر ارزهای قاچاق که بیشتر به صورت دلار، یورو و لیر بوده، از جمله کالاهای قاچاق که برای قاچاقچیان آنها حکم صادر شده می توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، دارو و قطعات یدکی خودرو اشاره کرد.
اقوامی گفت: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل، مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
آذربایجان غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


2 × = شانزده