نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس:

جبران »آسیب‌های فرهنگی« نیازمند برنامه‌ریزی عمقی است

جبران »آسیب‌های فرهنگی« نیازمند  برنامه‌ریزی عمقی است

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جبران آسیب‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی عمقی است گفت: فرهنگ مانند عرصه‌های دیگر همچون اقتصاد نیست که با اقدامات کوتاه مدت و سطحی بتوانیم آسیب‌های آن را جبران کنیم.
حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار آذربایجان با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ مهم است، اظهار داشت: اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی، انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.
دیرباز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت توجه دولت به مسئله فرهنگ، گفت: ایشان توجه به فرهنگ دینی و انقلابی را یکی از وظایف خطیر مسئولان دانستند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ نزد مقام معظم رهبری، افزود: ایشان معتقدند عرصه فرهنگ مانند عرصه‌های دیگر همچون اقتصاد نیست که با اقدامات کوتاه مدت و سطحی بتوانیم آسیب‌های آن را جبران کنیم و نیاز است دولت به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می‌کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمی‌توان بی‌ملاحظه بود.
وی افزود: مسئله‌ای که یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و بارها در این رابطه رهنمودهای خود را به مسئولان ارائه داده‌اند، مسئله فرهنگ است و ایشان از مسئولین خواسته‌اند که نسبت به این مسئله حساس باشند و با تدوین سیاست‌های راهبردی مانع از تهاجم و نفوذ فرهنگی غرب شوند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله مهم و حیاتی در خصوص مسئله فرهنگی، تهاجم فرهنگی است، افزود: مسئله فرهنگ به عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم از سوی دولت‌های غربی دنبال می‌شود و سعی می‌کنند در این عرصه با تولید محصولات گوناگون به اشاعه و ترویج افکار و ارزش‌های خود بپردازند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 18