جای خالی صمیمیت در قاب کودک تلویزیون

جای خالی صمیمیت در قاب کودک تلویزیون

گروه جامعه: فضاهایی که صمیمانه و دل هایی که یکی بود، حال و هوای دوست داشتنی دهه ۶۰ که همه چیز متاثر از آن بود، حتی کودکانه_هایمان روزهایی که اکنون خوش به آن روزها نثارشان می کنیم، برنامه سازان و مجریان آن دهه را بر آن داشته است قاب کودکی در همان قالب بیافرینند.
همه کم و بیش یادمان است، شروع برنامه با کودکی که سردرگم و شاید هم منتظر قدم می زد و پرنده ای که گوشه پرده ای را می کشید و قابی باز می شد و برای ساعتی زمان برای کودکان و گاهی بزرگترهایشان متوقف می ماند و آهنگ ریتمیکی که هرگز از ذهن ها نمی رود.
مجریانی که با زبان دل با بچه ها حرف می زدند و برنامه هایی که در آن غرق می شدیم تا دقایقی، دیگری باشیم در دنیایی متفاوت و گاه قهرمان اتفاقات جورواجور.
النگ و دولنگ، گنجشکک اشی مشی، تق تق عمو نوروز، کلاه قرمزی و پسرخاله و دهها کارتون و برنامه عروسکی و انیمیشن دیگر که از جنس کودک و همراه شادی های کودکانه بود.
جای خالی خالی آنها در برنامه های تلویزیونی، برنامه سازان و مجریان دهه ۶۰ را بر آن داشته که از طریق کانال رسمی »قاب کودک« و این بار از دریچه فضای مجازی به آدرس ghabehkoodak.com وارد دنیای کودکان شوند.
مریم میرمعصومی نویسنده و شاعر برنامه های کودک، میثم میرمعصومی کارگردان، گیتی فرشفاهی تهیه کننده و برنامه ساز، پروین شمشکی تهیه کننده، الهه رضایی و مینا هاشمی مجری، لیدا عبدالمنافیان، فاطمه طیبی، پروین رشاد، مریم دمشقی، صمصام شریعت و حمید رضاسیفی از دیگر تهیه کنندگان و برنامه سازان قاب کودک هستند.گیتی فر شفائی مجری تلویزیون، تهیه کننده فیلم، نویسنده، طراح و برنامه ساز ایرانی از جمله دست اندرکاران قاب کودک است که می گوید: قاب کودک برنامه ای در شبکه های اجتماعی و پایگاهی اینترنتی است که دربردارنده آیتم های مورد علاقه کودکان است و در عین حال برای گروه سنی خردسال نوجوان و خانواده نیز برنامه و بخش های مختلف دارد.
وی افزود: قاب کودک برنامه‌های ترکیبی با محتوای سرگرمی و تفریحی، روانشناسی، مشاوره و غیره را دربر دارد و هر روز به معرفی یک موضوع می پردازد، قصه گویی مجری، معرفی نویسنده کتاب و پیامهای تربیتی از جمله آیتم‌های این قاب است.
شفائی گفت: یکی از آیتم های این قاب، »کوچولو قصه بگو« است که طی آن رده های سنی زیر ۷ سال از روی تصاویر کتاب های داستان، قصه گویی کرده و ویدئوهای آنها توسط خانواده ها برای برنامه ارسال می شود.
وی افزود: ویدئوها باید حداکثر ۴ دقیقه بوده و به صورت افقی ضبط شوند، که پس از ارسال و تایید و بارگزاری در فضاهای مختلف و رای مردم، برترین ها در روز ۲۴ آبان ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی اعلام و در فضای استیج به رقابت گذاشته می شوند
.الهه رضایی مجری نوستالژیک دهه ۶۰ در گفت وگو با خبرنگار گفت: تعدادی از همکاران قدیمی گروه کودک در کنار هم جمع شدند تا ببینند نیازهای کودکان، نوجوانان و خانواده ها در این روزها چیست.وی افزود: اتفاقاتی که در اجتماع می افتد و علاقه مندی هایی که برای بچه_ها و خانواده ها وجود دارد، اولویت قاب کودک است، گروه رسانه ای خواب کودک یک برنامه در فضای مجازی به همین منظور است، احساس کرد در فضای برنامه های کودک خلایی وجود دارد و به نیازهای مخاطبان توجه نمی_شود.
رضایی گفت: دهه شصتی ها از کیفیت برنامه‌های تلویزیونی امروز گله مندند. مینا هاشمی دیگر مجری قدیمی نیز معتقد است: خلایی بزرگ در برنامه های آموزشی و سرگرمی_های تلویزیون وجود دارد، جای برنامه سازانی هم که در دوره طولانی توانسته اند کار کنند و کارهای خوبی انجام دهند خالی است کارها در زمینه کودک در دهه شصت ساختاری و حتی انیمیشن های خارجی در آن زمان آموزنده بود.
وی افزود: مجریان در آن دوره وفادار به مخاطب بوده و به مخاطب احترام می گذاشتند و در قاب کودک هم به دنبال چنین چیزی هستیم، سعی می کنیم با یک فرهنگ پویای ایرانی – اسلامی، علاقمندی ها و پایبندی های اخلاقی از جمله رفتار با پدر و مادر و در کنار هم بودن را به شکل صحیح به فرزندان یاد دهیم.هاشمی گفت: گروه رسانه ای قاب کودک این بار آمده از دریچه فضای مجازی با بچه ها ارتباط برقرار کند.
وی افزود: برای ارتباط تنگاتنگ با مخاطب سعی کردیم مسابقات قاب کودک را از طریق استیج برگزار کنیم، سعی می‌کنیم با مخاطب رو در رو باشیم.هاشمی گفت: یکی از آیتم های قاب کودک تست اجرا است که دست اندرکاران برنامه به نقاط مختلف می روند و با هدف استعدادیابی این بخش را تهیه و تولید می کنند همچنین آیتم دیگری در حال آماده شدن است که به معرفی کتاب می پردازد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، وی افزود: تفاوت این آیتم با معرفی های تلویزیونی در این است که نویسنده کتاب حضور دارد و بخش هایی از کتاب را خودش و بخش‌های نیز توسط مجری معرفی می شود.مجری دهه ۶۰ افزود: هدف این آیتم تشویق بچه ها به سمت کتابخوانی در زمانی است که بچه ها از کتاب فاصله گرفته اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = سه