نماينده مردم اروميه در مجلس:

جای ادبیات و زبان ترکی در حوزه نشر کتاب خالی است

جای ادبیات و زبان ترکی در حوزه نشر کتاب خالی است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت و آسایش مان را مدیون مدافعین حرم هستیم.
نادر قاضی پور در جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: کشور ما در زمینه فرهنگ غنی اسلامی ،تجارت و کشاورزی رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
وی ادامه داد: با این وجود نباید از مسائل مقاومت مردمی غافل شویم و باید دنباله رو آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل بوده و در تظاهرات و راهپیمایی های حمایت از انقلاب حضور فعال داشته باشیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جای ادبیات و زبان ترکی در حوزه نشر کتب کودکان و نوجوانان خالی است گفت: نهادها برای توسعه فرهنگ غنی آذری و شناساندن آن به نسل های جوان از طریق نشر کتاب به زبان ترکی تلاش گسترده انجام دهند.
همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از صدور ویزا در فرودگاه ارومیه در آینده نزدیک خبر داد.هادی بهادری در جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزار شد افزود: با پیگیری_های انجام شده در فرودگاه ارومیه ویزا صادر می شود که این حرکت درجهت توسعه و رونق گردشگری در منطقه قدم بسیار ارزشمندی محسوب می شود.
وی افزود: با تلاش های بسیار تا آخر امسال مراحل تصویب تبدیل ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی اتمام می یابد و شاهد رشد روز افزون منطقه خواهیم بود.
بهادری از کلنگ زنی قطعه۳ پروژه آزاد راه ارومیه به تبریز خبرداد و گفت: در مسیر ارومیه به تبریز عملیات اجرایی توسط پیمانکار متوقف شده بود که با تلاش شبانه روزی موفق به حل این مسئله شدیم و با عقد قرارداد با پیمانکار جدید عملیات کلنگ زنی قطعه ۳ این مسیر انجام شد که با حفر این تونل ۴ کیلومتری طول مسیر ارومیه به تبریز ۱۲ کیلومتر کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ شبکه ریلی یک کشور شاخص مهم توسعه اقتصادی است افزود:مسئله راه آهن ارومیه از دغدغه های مهم مسئولین منطقه است که با پیگیری های انجام شده و بررسی های وزیر راه و هیات همراه از روند اجرایی راه آهن امید است بزودی این مشکل حل شود و با وجود وارد کردن ریل ها در گمرک هنوز برای اجرای پروژه نیاز به مصالح داریم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه توسعه راه های روستایی گفت: با مساعدت های انجام شده مقرر شده ۱۰۰کیلومتر راه روستایی احداث شود که امید است این عملیات در قالب دو فاز ۵۰ کیلومتری قبل از شروع فصل سرما اجرایی شود و شاهد تحرک هرچه بیشتر در مسیر های روستایی باشیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با داشتن تاکستانهای فراوان انگور و تولید بیش از ۲۳۰ هزار تن انگور به عنوان قطب تولید انگور محسوب می شود افزود: قیمت گذاری کارخانجات کنسانتره بر انگور تاکداران را متضرر کردند که در صورت ادامه روند کنونی لطمه بزرگی به اشتغال و توسعه و عمران منطقه وارد می‌شود.بهادری ادامه داد: کارخانجات کنسانتره با قیمت گذاری و خرید۶۰۰ تومان هرکیلو انگور ضربه بزرگی به اقتصاد مردم منطقه وارد کردند که باید جهادکشاورزی با تدابیر ویژه مانع از شکستن قیمت میوه دستچین و متضرر شدن تاکداران شود.
به گزارشآرازآذربایجان به نقل از ایسنا، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچه میزان قیمت تمام شده محصولات کشاورزی در استان کاهش یابد به نفع سایر استان هاست افزود: خوشبختانه صادرات از مرزهای آذربایجان غربی به سایر استانها ممنوع شده است و این نوید بسیار خوبی در جهت توسعه و رونق بخش کشاورزی و صنعت استان خواهد بود.

نوشته شده توسط araz در پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 8