جان گرفتن هنر و تجربه منوط به حمایت جامعه مسئولان است

جان گرفتن هنر و تجربه  منوط به حمایت جامعه مسئولان است

گروه فرهنگی: تهیه‌کننده فیلم سینمایی »یدو« گفت: اگر قرار باشد »هنر و تجربه« جان بگیرد و اتفاقی برای آن رخ دهد باید حمایت جامعی از سوی مسئولان سینمایی صورت گیرد و ما شاهد توسعه زیرساخت های سخت افزاری در گروه »هنر و تجربه«باشیم. محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم سینمایی پوست که مدتی پیش در سینماهای گروه »هنر و تجربه« اکران شده بود بیان کرد: فیلم سینمایی پوست در کنار اکران سراسری در گروه سینمایی »هنر و تجربه« نیز به نمایش درآمد، در واقع می خواهم این را بگویم که اگر این فیلم تنها در گروه »هنر و تجربه« اکران می شد نمی توانست به یک درصد از فروش نهایی خود هم نمی رسید.
وی بیان کرد: فروش پایین که در راستای استقبال پایین مخاطب از این سینما به شمار می رود، به دلیل ضعف ساختارهای سخت افزاری در سینما است. به این معنا که به دلیل کمبود سالن و امکاناتی که سینمای »هنر و تجربه« دارد تنها می توان نام اکران را برای آن در نظر گرفت. چرا که خروجی و اتفاق خاصی را برای فیلم رقم نمی زند.
تهیه کننده فیلم سینمایی بی مادر (سید مرتضی فاطمی ۱۴۰۰) توضیح داد: اگر قرار باشد »هنر و تجربه« جان بگیرد و اتفاقی برای آن رخ دهد باید حمایت جامعی از سوی مسئولان سینمایی صورت گیرد و ما شاهد توسعه زیرساخت های سخت افزاری در گروه »هنر و تجربه« باشیم تا باری را از روی دوش اکران برای فیلم های هنری و تجربی برداشته شود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین اتفاق هایی که باید در سینمای »هنر و تجربه« رخ دهد، مساله جذب مخاطب است که البته با توجه به شکل اکران در این گروه سینمایی، جذب مخاطب چندان با موفقیت همراه نیست. شاید یکی از راه های حل این مساله تمرکز در اکران و یا همان انتخاب یک سالن یا یک سینما مخصوص نمایش فیلم های »هنر و تجربه« باشد.
این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: این را نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی، سینماداران به فیلم هایی اقبال نشان می دهند که بتواند در گیشه فروش بیشتری داشته باشد تا بخشی از هزینه هایشان جبران شود. مشکل ما در سینمای ایران کمی جدی تر است و به دلیل کمبود صندلی سینماها نسبت به جمعیت کل کشور، همیشه با مشکل اکران مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در واقع سرانه صندلی سینما نسبت به جمعیت در ایران یکی از پایین ترین سرانه های کل دنیا بشمار می‌رود. به همین دلیل اگر این ساختار اصلاح شود و شاهد توسعه سالن های سینمایی باشیم می توانیم مشکلات اکران را برطرف کنیم. تاکید می کنم در صورت حمایت از بحث توسعه سینماها، در عرض ۳ سال شاهد موفقیت در جذب مخاطب هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،مصباح خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که »هنر و تجربه« می تواند بیشتر به اکران امیدوار باشد و یک پاتوق متمرکز برای آن در نظر گرفته شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


9 − = سه