مدیر کل راه و شهرسازی استان:

جاده های آذربایجان غربی مناسب ترانزیت کالا نیست

جاده های آذربایجان غربی مناسب ترانزیت کالا نیست

آراز آذربایجان،مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تا یک ماه آینده فعالیت عمرانی آزاد راه ارومیه_ تبریز از سر گرفته می شود.
محسن حمزه لوافزود: به دنبال این هستیم تا یک ماه آینده با جذب سرمایه گذار و پیمانکار جدید ادامه فعالیت آزاد راه ارومیه_ تبریز از سر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل محدودیت مالی و اجرایی پیمانکار و سرمایه گذار این پروژه از ادامه فعالیت امتناع کردند، تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعددی، سرمایه گذار و پیمانکار جدید مشخص شد اما فعلا قرار دادشان نهایی نشده که با نهایی شدن قرار داد، فعالیت عمرانی پروژه شروع می شود و امید است در مدت بسیار کم آزاد راه ارومیه _تبریز که شامل ۶قطعه است تکمیل و به بهره برداری برسد.
حمزه لو با اشاره به اینکه مشکل اصلی در قطعه سوم این آزاد راه است، خاطر نشان کرد: برای تکمیل قطعه سوم آزاد راه ارومیه_ تبریز هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی یاد آور شد: این آزاد را ه هرچند از نظر موقعیتی در آذربایجان شرقی قرار دارد اما از نظر منافع برای آذربایجان غربی بی نهایت مهم و تاثیر گذار است.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: برآورد نهایی از هزینه صرف شده برای این پروژه بسیار سنگین است اما برآورد شده ۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل آزاد راه صرف شود.
حمزه لو خاطر نشان کرد: برای قطعه ۶نیز تاکنون ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
وی ادامه داد: کاهش تلفات جاده ای، کاهش زمان سفر، توسعه استان در بخش اقتصادی و گردشگری و وصل پایانه مرزی سرو به کریدور های داخلی کشور از جمله مزایای تکمیل پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز است.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه جاده های استان مناسب این حجم ترانزیت کالا نیست ، اظهار کرد: تمام ظرفیت های راه شهرسازی ، بخش خصوصی ، بانک ها برای تامین منابع مالی و تسهیل پروژه های ازاد راهی و بزرگراهی استان اختصاص یافته است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 14