رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:

جاده میان گذر دریاچه ارومیه امسال اصلاح می شود

جاده میان گذر دریاچه ارومیه امسال اصلاح می شود

گروه خبر:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال جاده میان گذر دریاچه ارومیه اصلاح خواهد شد.
معصومه ابتکار در نشست خبری افزود: با این اقدام مبادله جریان آب از زیر این جاده میان گذر صورت می گیرد.
وی در ادامه وضع دریاچه ارومیه را در مقایسه با سال گذشته بهتر خواند و گفت: این موضوع به سبب افزایش بارندگی ها، ورود مقادیر زیادی از آب های پشت سدها به دریاچه، احیای تالاب های منطقه و آموزش کشاورزان است.
معاون رئیس جمهور افزود: تا پایان سال گذشته به ۷۵ روستا در محدوده دریاچه ارومیه آموزش های لازم برای اصلاح الگوی آبیاری و کشاورزی داده شده است.
ابتکار ستاد احیای دریاچه ارومیه را فعال توصیف کرد و گفت: توقف سدسازی در منطقه ارومیه از مصوبات قطعی این ستاد است که به جد آن را پیگیری می کنیم.
وی بحث برداشت نمک از دریاچه ارومیه را نیز مبحثی پیچیده خواند و افزود: کارشناسان در این خصوص نظرات متفاوتی دارند و برداشت نمک در بخش هایی از این دریاچه برای احیای آن صورت گرفته است.ابتکار در پاسخ به سوالی در خصوص پسماند الکترونیک هم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ضوابط مربوط به این نوع پسماند را تعریف کرده است و از حضور سرمایه گذاران در این زمینه استقبال می کنیم.
وی افزود: بازیافت قطعات الکترونیک به سبب وجود فلزات ارزشمند کاری بسیار اصولی است.ابتکار همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت ذبح گوزن در پارک ارم، گفت: این کار بدون مطالعه صورت نگرفته است و نمی شد این گونه ها را در طبیعت رها کرد.وی همچنین در خصوص تالاب هامون نیز افزود: در این زمینه همکاری‌های خوبی با افغانستان داشتیم و از اواخر بهمن سال گذشته شاهد ورود آب از فراه و پس از آن از طریق هیرمند به این تالاب بودیم.ابتکار در زمینه خاک سرخ جزیره هرمز هم گفت: واحد فرآوری صنعتی در این خصوص مشکلات زیست محیطی دارد و برداشت از معدن به طبیعت آسیب وارد می کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره منطقه آشوراده هم افزود: هر طرحی در این منطقه اجرا شود پایلوت خواهد بود و ما نگرانی‌های تشکل ها و متخصصان را مد نظر داریم و بنا نیست برنامه های گردشگری طبیعی به مناطق حفاظت شده لطمه وارد کند.ابتکار گفت: با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری مسئولان قضایی بخش قابل توجهی از زیستگاه‌های حیات وحش که در میانکاله تصرف شده است و در آن ویلا سازی گسترده ای صورت گرفته بود رفع تصرف شد و جزیره میانکاله از دست زمین خواران نجات یافت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


شش + 4 =