مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ثبت نام بیش از۱۴ هزار نفردرسامانه کارا در آذربایجان غربی

ثبت نام بیش از۱۴ هزار نفردرسامانه کارا در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در سامانه کارا خبر داد.
رضا نقی زاده با تاکید بر اینکه تعداد افزاد ثبت نام کننده در سامانه کارا از مرز ۱۴ هزار نفر عبور کرده است تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۲۰۳ نفر در بخش اشتغال فراگیر و ۱۲ هزار و ۲۹۷ نفر در بخش اشتغال پایدار روستایی و عشاایری ثبت نام کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان ثبت نام از شهرستان میاندواب به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: ۴۴۶ نفر در بخش اشتغال فراگیر و ۲ هزار ۹۷۶ نفر در اشتغال پایدار روستایی و عشایری از این شهرستان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.
نقی زاده اعتبار طرح توسعه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان را ۴۸۰ میلیارد توما عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد اعتبار مصوب تاکنون به استان تخصیص یافته است که از این میزان نیز ۳۰ درصد به صورت متمرکز برای طرح های بالای ۶ میلیارد تومان به ادارات متبوع ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۶۳ میلیارد تومان با عاملیت بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک برای طرح های مذکور ابلاغ شده است اما تاکنون اعتباری از صندوق کارآفرینی امید در این راستا وصول نشده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح توسعه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۲۲ هزار و ۸۷۴ نفر در استان اشتغال زایی خواهد شد تصریح کرد: با توجه به تاکید بالای طرح به اشتغال زایی در مناطق روستایی امید است با اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری ضمن رونق اقتصادی مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا و کاهش چشم گیر نرخ بیکاری در استان باشیم.
نقی زاده سقف تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان را ۶ و در سطح کشوری و ملی ۱۵ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات روستایی برای روستاهای مرزی ۴ درصد و روستاهای غیر مرزی ۶ درصد است و نیز تسهیلات سرمایه در گردش در نواحی صنعتی روستایی نیز با نرخ سود ۱۰ درصد ارائه خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 6