- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی برای بیمه سلامت

Posted By admin On مرداد ۱۵, ۱۳۹۳ @ ۵:۱۶ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: مدیرکل سازمان بیمه سلامت گفت: از آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت در کشور تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان، انوشیروان محسنی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر بانک رفاه کارگران برگزار شد، اظهار داشت: سلامت در جامعه یکی از پایه‌های اساسی در ارتقای پیشرفت آن جامعه است.
وی با بیان اینکه افزایش سطح سلامت در ایران یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از اعزام بیماران به خارج از کشور، حفظ سلامت مادر و کودک، جلوگیری از شیوع بیمارهای واگیردار از جمله اهم فعالیت‌های انجام شده از بدو تشکیل انقلاب اسلامی ایران است.محسنی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار در بخش سلامت افراد تحت پوشش بیمه سلامت در حد پایینی بودند و پرداخت از جیب مردم رفته رفته بیشتر شده بود.
مدیرکل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: حمایت‌طلبی و پیگیری نظام سلامت در مجلس شورای اسلامی از دولت بیشتر است.وی علت حمایت نمایندگان مجلس از حوزه سلامت را مردمی بودن نمایندگان مجلس عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس مشکلات موجود در حوزه انتخابی خود را لمس کرده و به همین دلیل با تمام توان از نظام سلامت کشور حمایت می‌کنند.
محسنی به تعداد نفرات ثبت‌نام کننده مردم آذربایجان غربی در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: از آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت در کشور تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در بیمه سلامت شرکت کرده‌اند.مدیرکل سازمان بیمه سلامت گفت: از تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان در بیمه سلامت در آذربایجان غربی تعداد ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان ارومیه ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه اولویت اول دولت تدبیر و امید ارتقای سلامت کشور است، خاطرنشان کرد: با ثبت‌نام افراد آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت جامعه در بیمه سلامت تحول عظیمی در بحث عدالت‌محوری ایجاد می‌شود.
محسنی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ۷۰ درصد از کل هزینه درمانی افراد از طریق بیمه سلامت، ۲۰ درصد از طریق هدفمندی یارانه و تنها هشت درصد از جیب مردم پرداخت می‌شود.
*آذربایجان غربی رتبه سوم ثبت‌نام کنندگان بیمه سلامت کشور را دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: آذربایجان غربی در جایگاه سوم ثبت‌نام کنندگان بیمه سلامت کشور قرار دارد.
جواد آقازاده اظهار داشت: مرزی بودن آذربایجان غربی سبب شده که شرایط نظام سلامت بسیار حساس شود.وی ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان بیمه سلامت در جایگاه سوم کشوری قرار داشته و این نشان‌ دهنده نیاز مردم این استان در پرداخت هزینه درمانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید فرآیندهای نظام سلامت در جامعه اصلاح شود، تاکید کرد: باید با اجرای نظام تحول سلامت در جامعه خطاهای پزشکی را کاهش بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: روحیه عدالت محوری و عدالت‌طلبی نمایندگان مجلس استان در مجلس شورای اسلامی سبب افزایش ارتقای سطح سلامت در این استان می‌شود.آقازاده گفت: از سازمان بیمه سلامت کشور درخواست می‌شود تا نگاه ویژه‌ای به نظام سلامت در این استان داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با چهار کشور هم‌مرز بوده بیماران زیادی از این کشورها برای درمان بیماری به این استان مراجعه می‌کنند لذا باید توجه بیشتری به سلامت این استان از طرف مسئولان ذی‌ربط شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امید است با روی کار آمدن مدیر کل جدید بیمه سلامت آذربایجان غربی سلامت این استان افزایش یابد و شاهد تحولی نو در بخش سلامت این استان باشیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ab%d8%a8%d8%aa%e2%80%8c%d9%86%d8%a7%d9%85-400-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.