نماينده مردم اروميه در مجلس :

تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرد

تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی ضعیف دولت آسیب شدیدی به معیشت ملت وارد کرد اظهار داشت: با معرفی وزیری که سواد کافی در زمینه ی اقتصاد نداشت، به دولت آسیب شدیدی وارد شد و این آسیب از اقتصاد به سایر بخش ها هم سرایت کرد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت عملکرد دولت دوازدهم تا به امروز، عنوان داشت: از روز اول شروع این دولت، انتخاب وزیر در بعضی وزارت خانه ها به درستی صورت نگرفت و در کابینه ضعف به وجود آمد. مخصوصا با معرفی وزیری که سواد کافی در زمینه ی اقتصاد نداشت، به دولت آسیب شدیدی وارد شد و این آسیب از اقتصاد به سایر بخش ها هم سرایت کرد. در نهایت مجلس مجبور شد ورود پیدا کند و با تحت فشار گذاشتن دولت، وزیر اقتصاد، آقای کرباسچیان و رئیس کل بانک مرکزی آقای سیف، تغییر پیدا کردند. این قبیل مسائلی که در دولت وجود داشت، باعث شد در سال اول این دولت شاهد افزایش افسار گسیخته تورم باشیم و با وجود اقداماتی که دولت یازدهم در به ثبات رساندن اقتصاد انجام داده بود، با تغییر دولت، تیم اقتصادی نتوانست بازار را کنترل کند و اختلاف نظر در بحث های اقتصادی در کابینه شکل گرفت و بیشترین ضربه به مردم وارد شد. البته به مرور این تیم اقتصادی منسجم تر شد اما به همان نسبت فشار های آمریکا و تحریم ها هم بیشتر شد.
وی از بد شانسی هایی که این دولت تجربه کرده است گفت و ابراز داشت: مشکل اصلی گره خوردن مسائل سیاست خارجی با اقتصاد داخلی بود. البته با وجود این موضوعات به نظر می آید، شاهد دوران جدیدی در مدیریت کشور باشیم. آن هم دوران اقتصاد بدون نفت می باشد که در این دولت آغاز شد. که هماهنگی های انجام شده، گویای این اتفاق است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وضعیت کنونی در سیاست خارجه تصریح کرد: در دولت جدید شاهد تغییر رویکرد هستیم. و این تغییر به سمت توجه بیشتر به همسایگان ایران و استفاده از ظرفیت آن ها برای پیشرفت کشور است.البته انتظار می رود دولت فعالیت بیشتری در این حوزه انجام دهد. علاوه بر آن شاهد اقدامات مثبت عملکرد دولت در حوزه فرهنگی نیز بودیم که با مشارکت جوان ها در اداره جامعه مخصوصا سازمان های مردم نهاد شکل گرفته است ، اما هنوز دولت با شعار خود مبنی بر حضور بیشتر بانوان و جوان ها در مدیریت کشور فاصله دارد و نخبگان جوان هنوز به خوبی به کار گرفته نشده اند.
بهادری در پایان عملکرد دولت در موضوعات سیاست داخلی را به شدت ضعیف دانست و ضمن انتقاد به وضعیت موجود خاطر نشان کرد: دولت در بحث ورود احزاب به مدیریت کشور و مباحث توسعه مخصوصا در وزارت کشور اقدام خاصی نکرده است و حتی نتوانسته لایحه انتخابات را به گونه ای مدیربت کنند که به انتخابات این دوره مجلس برسد. و در واقع در مقوله مدیریت و توسعه سیاسی حرکت رو به جلو نداشتیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


× دو = 8