- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تولید سالانه ۶۵۰۰ تن چیپس میوه در آذربایجان غربی

Posted By admin On آبان ۱۸, ۱۴۰۰ @ ۸:۵۰ ق.ظ In اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان /آذربایجان غربی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۸ واحد تولید چیپس میوه در استان فعالیت می کنند.
محمد دمکری در گفت و گو بااشاره به ظرفیت ۶۵۰۰ تنی تولید چیپس میوه استان اضافه کرد: جلوگیری از فساد میوه به عنوان یکی از روش‌های نگهداری میوه، افزایش ارزش افزوده محصول، افزایش زمان ماندگاری محصول، قابلیت صادرات، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، امکان حمل و نقل آسان محصول از جمله مزیت‌های چیپس میوه به شمار می‌رود.
این مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی با شرایط مناسب، تهیه فیلم‌های معرفی تولیدات، برگزاری دوره‌های آموزشی توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان در راستای آموزش بهره‌برداران از جمله اقدامات حمایتی است که برای رونق این صنعت انجام می‌گیرد.
دمکری ضمن ابراز خشنودی از اینکه تولیدکننده‌ها با همکاری اتاق بازرگانی نسبت به صادرات محصولات خود مبادرت می‌کنند، اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که آذربایجان غربی در زمینه تولید و عرضه چیپس میوه از ظرفیت بزرگی برخوردار است که باید در کانون توجه قرار گیرد.
وی در ادامه یکی از راه‌های تسهیل در هر نوع فعالیت تولیدی از جمله چیپس میوه را رفع موانع صدور مجوزهای بخش کشاورزی دانست و گفت: در این راستا سیاست‌های حاکم بر صدور مجوز فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی نیازمند بازبینی و تجدیدنظر و اصلاح است.
دمکری گفت: متاسفانه اقدام موثر و کافی برای شناخت مردم ازچیپس میوه در استان انجام نشده است، حال آنکه می‌طلبد در این زمینه گام برداشته شود.
وی اظهار کرد: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و عدم شناخت مردم از فواید میوه‌های خشک و امکان جایگزینی آن به جای تنقلات شیرین و نمکی، استفاده از آنها در حال حاضر در بین مردم چندان معمول نیست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%86%d9%87-%db%b6%db%b5%db%b0%db%b0-%d8%aa%d9%86-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3-%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.