نماينده مردم اروميه در مجلس:

تولید از بین رفته و تولید کنندگان ورشکسته در زندان هستند

تولید از بین رفته و تولید کنندگان  ورشکسته  در زندان هستند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر اقتصاد گفت: قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات در حال انجام است و تولید از بین رفته و تولید کنندگان ورشککسته در زندان هستند ، لباس وزارت اقتصاد برای کرباسیان گشاد است. به گزارش آرازآذربایجان ، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه پارلمان و در موافقت با استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنانی با بیان اینکه لباس وزارتخانه اقتصاد به تن کرباسیان نمی‌آید، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که با رأی به استیضاح کرباسیان، وضعیت اقتصاد را بهبود دهند.
وی افزود: بنده گلایه‌ای از رئیس‌جمهور دارم شأن وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ‌کننده چند اداره تقلیل یافته است، ما انتظار داشتیم یک اقتصاددان در رأس وزارت اقتصاد قرار می‌گرفت به بحث تخصص در این باره توجه نشده، هر جا از متخصص استفاده نکردیم، آسیب دیدیم.نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه ما به اقتصاد به اندازه فوتبال بها نمی‌دهیم، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور، با وصله و پینه کابینه تشکیل نمی‌شود کار را پیش برد، اقتصاد کشور تئوری ندارد.
بهادری با بیان اینکه وزیر اقتصاد نمی‌تواند سیاست‌های اقتصادی دولت را تبیین کند،گفت: آقای کرباسیان شما چرا پیشنهاد ریاست این وزارتخانه را پذیرفتید؟ شما که خودتان گفتید اقتصاد کلان نمی‌دانید، چرا این جایگاه را پذیرفتید؟ چرا در اردیبهشت‌ماه استعفا ندادید، چرا حداقل از مردم عذرخواهی نکردید؟
وی اضافه کرد: از همکاران خواهش می‌کنم با رأی به استیضاح کرباسیان، بیش از این نگذارید اقتصاد آسیب ببیند تا از نخبگان برای این وزارتخانه استفاده شود، هنوز تحریم‌ها آغاز نشده که به این روز افتاده‌ایم.نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آیا می‌دانید مردم تحت فشار اقتصادی هستند؟ می‌دانید ریشه بیکاری و گرانی در وزارتخانه شماست؟ می‌دانید واحدهای تولیدی و اصناف ما یا توسط بانک‌ها و یا توسط اداره دارایی و مالیات شما گرفتار شده‌اند؟ آیا می‌دانید چه بروکراسی‌هایی در بانک‌های شما حاکم است؟ آیا می‌دانید گمرک شما موجب شده امروز بسیاری از کالاهای تلنبار شده در مبادی گمرکی در حال فاسد شدن هستند؟ آیا می‌دانید قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات در حال انجام است؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان، آیا می‌دانید کسانی که ۴۰ هزار سکه خریدند مالیات نمی‌دهند، ولی یک بقال باید از دارایی‌ خود مالیات بدهد؟ آیا می‌دانید برخی از تولیدکنندگان در زندان هستند؟ آقای کرباسیان شما انسان خوش برخوردی هستید ولی لباس وزارت اقتصاد به تن شما نمی‌آید، شما نه توان هماهنگی تیم اقتصادی را دارید نه سیاست‌گذاری اقتصادی را بلد هستید. شما می‌توانید مدیر اقتصادی خوبی باشید، ولی وزیر اقتصاد خوبی نیستید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = نُه