رييس خانه اقتصاد ايران و ترکيه :

توقف تریلی_ها پشت مرزهای آذربایجان_غربی همچنان ادامه دارد

توقف تریلی_ها پشت مرزهای آذربایجان_غربی  همچنان ادامه دارد

گروه خبر: رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه گفت: با شیوع بیماری کرونا ترکیه سه مرز سرو بازرگان و رازی را به روی ایران بسته است. این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا فعالیت بالغ بر ۵۰۰تریلی پشت مرزها متوقف شده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان،رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و ترکیه گفت: با شیوع بیماری کرونا ترکیه سه مرز سرو، بازرگان و رازی به روی ایران بسته است. فعلا مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه انجام نمی‌شود؛ چرا که هیچ ترانزیتی میان دو کشور رخ نمی‌دهد.
سید جلال ابراهیمی افزود: تریلی‌های ترکیه نیز برای انجام صادرات به سایر کشورها از کشورهای جمهوری آذربایجان یا ارمنستان عبور می‌کنند؛ این در حالی است که هیچ تجارتی میان ایران و ترکیه رخ نمی‌دهد.
او با اشاره به ترافیک در مرزهای ترکیه و ایران اظهار کرد: به طور نرمال از مرز بازرگان و دیگر مرزهای ایران و ترکیه ۵۰۰ تریلی بالغ بر ۲۰ تن کالای مورد نظر ایران از ترکیه وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا بیش از ۵۰۰ تریلی پشت مرزها متوقف شده‌اند.
ابراهیمی گفت: در حال حاضر ایران برای مهار این ویروس مرزهای کشورها را به درمانگاه مجهز می‌کند، امیدواریم با این اقدامات صادرات و واردات کالاها از سر گرفته شود، در غیر این صورت تمام اقتصاد ما از جمله رستوران‌ها و تعمیرگاه‌های بین راهی دچار بحران خواهند شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = یک