امام جمعه خوي:

توطئه‌های متعدد استکبار بوسیله سربازان گمنام امام عصر خنثی شده است

توطئه‌های متعدد استکبار بوسیله سربازان گمنام امام عصر خنثی شده است

گروه خبر: امام جمعه خوی گفت: توطئه‌های متعدد امنیتی استکبار بوسیله سربازان گمنام امام عصر عج خنثی شده است.
حجت الاسلام شکوری درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و ارزش‌های دینی با تمسک به روایتی از امام باقر (ع) اظهار داشت: آن بزرگوار می‌فرماید: به خدا قسم شیعه ما نیست مگر کسانیکه از خدا پروا نموده و از او اطاعت می‌کنند. وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل محدودیت فرصت چند نمونه از برجسته‌ترین موضوعات مرتبط با آن حضرت را که در روایات روی آن‌ها زیاد تأکید شده است اشاره می‌کنیم
لذا با تمسک به روایاتی از اهل بیت (ع) موضوعات جایگاه و شخصیت امام عصر، برکات وجودی امام عصر عج در حال غیبت، تبیین نقش انتظار فرج در اصلاح امور، تشریح جایگاه یاران امام عصر عج مورد بررسی قرار داد.
امام جمعه خوی با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه یاران مهدی عج با نقل روایتی از امام عصر عج اظهار داشت آن بزرگوار می‌فرماید:گویا یاران قائم را می‌بینم که بر شرق و غرب عالم مسلط شده اند و هیچ چیزی نیست مگر آنکه از آن‌ها اطاعت نموده و فرمان می‌برد.
*مهمان نوازی از جمله ارزش‌های اخلاقی دین اسلام است
حجت الاسلام شکوری در ادامه با ادامه بحث آداب معاشرت از دیدگاه اسلام گفت: در طول۵ جلسه گذشته ۱۰مورد از آداب معاشرت در اسلام را از دیدگاه آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) مورد بررسی قرار دادیم اکنون ادامه بحث را پی میگیریم.
وی در ادامه بابان اینکه مهمان نوازی از جمله ارزش‌های اخلاقی در آیات و روایات است افزود: مهمان نوازی تشویق به پذیرفتن دعوت مؤمن، اخلاق و آداب مهمان نوازی، حدود مهمانی از نظر زمان، آداب مربوط به مهمان، نهی از تکلف برای مهمان و معرفی شایستگان مهمانی از جمله مباحث مربوط به مهمان نوازی می‌باشد.
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به ضرورت گرامی داشت مهمان گفت: رسولخدا (ص) می‌فرماید هر که به خدا و روز واپسین ایمان دارد باید مهمانش را گرامی بدارد.
شکوری در ادامه بحث مهمان نوازی اظهار داشت: از جمله مسائلی که در ارتباط با مهمان و مهمان نوازی در روایات روی آن تأکید شده است پذیرش دعوت برادران دینی است که رسولخدا (ص) فرمود::به حاضران و غائبان امت خود سفارش می‌کنم که دعوت مسلمان را اجابت بکند گرچه از فاصله ۵ میل (۸ کیلومتر) بوده باشد، زیرا این کار جزو دین است.
خطیب نماز جمعه خوی درادامه به مناسبت‌های مهم هفته جاری اشاره کرد وگفت: فرخنده میلاد امام عصر (عج) ۱۵ شعبان ۲۵۵ ق، روز جهانی مستضعفان ۱۵ شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان عج ۱۵ شعبان، آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد ۲۰ شعبان، رحلت فقیه و عارف بزرگ آیت ا.. بهجت را از جمله مناسبت‌های مهم هفته می‌باشند.
*توطئه‌های متعدد امنیتی استکبار بوسیله سربازان گمنام امام عصر عج خنثی شده است
مسئول مدارس علمیه خوی با نقل روایتی از خود امام عصر (ع) گفت: آن بزرگوار می‌فرماید اِنّی اَمانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ من مایه امنیت و آرامـش اهـل زمـینـم.
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (ع) اظهار داشت: از جمله توطئه‌های جدّی و پیچیده استکبار علیه انقلاب نظام جمهوری اسلامی و مردم ولایی ایران ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی همانند سایر کشورهای منطقه است.
وی ادامه داددر این زمینه از تمامی ظرفیتهای خود ازقبیل: از نیروهای امنیتی و جاسوسی خویش، ضد انقلاب و گروه‌های محارب خارج نشین، از عوامل خود فروخته داخل کشور، حاکمان و پادشاهان مرتجع منطقه، گروه‌ها و جریانهای تکفیری جنایتکاررژیم غاصب و اشغالگر قدس بهره می‌گیرند.
شکوری در ادامه گفت: اگر تاکنون نتوانسته اند به اهداف شوم خود برسند به برکت تلاش‌ها و ایثارگری‌ها و هوشمندی سربازان گمنام امام عصر عج و سایر فرزندان غیور ملت ایران می‌باشد که از مرزهای جغرافیایی کشور اسلامی حراست می‌کنند.
امام جمعه خوی با اشاره به دهه نکوداشت مساجدنیز اظهار داشت: ضرورت رسیدگی جدی و مستمر به نظافت مساجد، حضور جدی و فیزیکی امناء در مراسم مساجد، حضور ائمه جماعات در مساجد نیم ساعت قبل از اذان و نماز، ضرورت بیان احکام شرعی توسط روحانیون محترم، برنامه ریزی برای جذب جوانان به مساجد، تعطیل کردن مغازه‌ها موقع نماز ظهر و عصر، قرائت صحیح ادعیه ماه مبارک رمضان، گرامیداشت و تبیین مناسبت‌های مهم ماه رمضان توسط مبلغان از جمله موضوعاتی هستند که باید مورد توجه متولیان امور مساجد قرار بگیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 1 =