معاون وزیر صنعت:

توسعه شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ضرورت رشد اقتصاد منطقه است

توسعه شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ضرورت رشد اقتصاد منطقه است

گروه خبر: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه توسعه شهرک¬های صنعتی آذربایجان¬غربی ضرورت رشد اقتصاد منطقه است گفت: توسعه شهرک های صنعتی در مناطق مرزی از اهداف و برنامه های این سازمان در سطح کشور به شمار می رود.
به گزارش آرازآذربایجان ، محسن صالحی نیا در جلسه مشترک با سرمایه گذاران شهرستان خوی در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: هم مرزی با کشورهای همسایه فرصت توسعه را فراهم کرده است و باید با توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از این فرصت استفاده شود. وی با اشاره به اینکه ظرفیت شهرک های صنعتی در مناطق مرزی به خصوص در آذربایجان غربی بسیار قابل توجه است، اضافه کرد: در بخش واگذاری زمین شهرک های صنعتی مناطق مرزی به سرمایه گذاران منطقه نیز تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که در حین واگذاری اعمال می شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعیین محل ناحیه صنعتی سرمایه گذاری خارجی خوی ادامه داد: مطالعات لازم برای واگذاری زمین و اعطای مجوز برای راه اندازی این شهرک باید در اسرع وقت انجام شود. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان خوی فعال است، گفت: مساحت شهرک صنعتی خوی ۲۲۰ هکتار و ناحیه صنعتی ایواواغلی ۵۰ هکتار است. »علی عبدلی« با اشاره به اینکه ۲ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این شهرستان آماده هستند، ادامه داد: یکی از سرمایه گذاران داخلی بوده و در بخش تولید سیلینیوم و سیلیکون از سیلیس فعالیت می کند و دیگری نیز با مشارکت سرمایه گذار ترکیه ای خواهان راه اندازی بزرگترین نساجی خاورمیانه در شهرک صنعتی خوی است. وی ادامه داد: شهرک های صنعتی آذربایجان غربی و به خصوص در خوی برای سرمیاه گذاری متقاضیان زیادی دارد و این امر زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه را فراهم خواهد کرد. وی با اشاره به راه اندازی خوشه صنعتی مبل در خوی نیز اعلام کرد: خوی یکی از قطب های تولید مبلمان در کشور است و سال آینده خوشه صنعتی این بخش راه اندازی می شود. سید محمد عابدی، فرماندار خوی هم با اشاره به اینکه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در این شهرستان زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم می کند، گفت: این امر می تواند زمینه توسعه روزافزون شهرستان را فراهم کند. نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: راه اندازی ناحیه سرمایه گذاری خارجی خوی در اولویت مسوولان باشد تا چرخه اقتصاد این شهرستان رونق یابد. سیدتقی کبیری اضافه کرد: محل مناسب برای راه اندازی ناحیه خارجی خوی باید در اسرع وقت تعیین شود و بخش خصوصی نیز علاقه مند همکاری در راه اندازی این شهرک است. وی ادامه داد: توجه به بخش خصوصی زمینه توسعه اقتصاد و صنعت را فراهم می کند و تا زمانی که توسعه زیرساخت ها به بخش خصوصی واگذار نشود، انتظار استقرار و پایداری واحدهای تولیدی را نباید داشته باشیم.
خوی در ۱۳۴ کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع شده و بخش قطور این شهرستان نیز در امتداد مرزهای ایران با ترکیه واقع است.اکنون ۱۱۵ واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی خوی فعال است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


9 − چهار =