توزیع بیش از ۶۲ هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

توزیع بیش از ۶۲ هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع ۶۲ هزار و ۵۸۲ تن کود بهاره و پاییزه در استان طی ۱۰ ماهه سال جاری بین کشاورزان استان خبر داد.
علی عیدی از تأمین و توزیع ۶۰ درصد سهمیه کودی مورد نیاز کشاورزان استان در مدت زمان مذکور خبر داد و اظهار کرد: سهمیه سالانه کودی استان در سال جاری ۱۰۶ هزار تن است که تا کنون ۶۲ هزار و ۷۸۵ تن از این میزان تخصیص و بین کشاورزان استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان سال سهمیه باقی مانده نیز تخصیص و بین کشاورزان توزیع شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان کود تخصیصی شامل ۶۰ هزار و ۷۸۵ تن کود ازته، ۱۲۰۰ تن کود فسفاته و ۵۹۷ تن کود پتاسه است.
عیدی درباره نقش و اهمیت استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، خاطر نشان کرد: مصرف کودهای کشاورزی باعث بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود و یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. به همان اندازه که مصرف بیش از حد کود ضرر دارد، مصرف کمتر از حد استاندارد هم به شدت به تولید آسیب می‌زند.
وی تاکید کرد: مصرف بهینه کود باعث رشد رویشی، افزایش اندازه و تعداد برگ، افزایش طول خوشه، وزن و طول دانه و نهایتاً افزایش تولید می‌شود؛ در مقابل، همچنین کاهش مصرف کود نیز باعث کاهش رویش گیاه، کاهش عملکرد محصول و نهایتاً مقرون به صرفه نبودن تولید می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج