نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

توزیع مواد مخدر دولتی باید زیر نظر پزشک انجام شود

توزیع مواد مخدر دولتی باید زیر نظر پزشک انجام شود

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکیدبر ارتقا کیفی وضعیت بهداشتی کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: نظارت و اظهارنظر پزشکان متخصص برای توزیع موادمخدر دولتی لازم است. همایون هاشمی در خصوص تامین موادمخدر معتادان به نحو صحیح، گفت: در حوزه موادمخدر همه اقدامات سنوات گذشته بر مبنای کاهش آسیب بوده لذا بعد از این هم اگر بتوان معتادان را مهار و در سیکل مشخص مانع افزایش آسیب شد، گام موثری بر داشته خواهد شد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به بند مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اگر موادمخدر سنتی جایگزین موادمخدر صنعتی شود نظارت و کنترل پزشکی دقیق لازمه اجرای آن است.
وی درتوضیح وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: به لحاظ کمی کمپ‌های ترک اعیتاد کمتر مشکل دارند اما به لحاظ کیفی، کمپ‌ها اساس پروتکل برنامه‌ریزی شده را رعایت نمی‌کنند، به عنوان نمونه در همه کمپ‌ها مجموعه تیم درمانی مستقر نیست.
هاشمی معتقد است: در صورتی که تیم پزشکی مجرب در اردوگاه‌ها مستقر شود، مدیریت مصرف معتادان برای کاهش مصرف و وابستگی آنها به قاچقاچیان محقق می‌شود، از سوی دیگر هر معتاد از شرایط به خصوصی برخوردار است لذا نظر پزشک برای نحوه مصرف و درمان آنها ضروری است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسوین بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمپ‌های فعلی ترک اعتیاد باید به جهت کیفی و وضعیت بهداشتی اصلاح شود رد این صورت می توان با نظر متخصصان حوزه سلامت نسبت به تامین موادمخدر معتادان به شکل صحیح اقدام کرد./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


5 − = یک