نماينده مردم اروميه در مجلس:

توزیع عادلانه کالاهای اساسی وظیفه دولت و حق طبیعی ملت است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه توزیع عادلانه کالاهای اساسی وظیفه دولت و حق طبیعی ملت است گفت: دولت باید ۶ قلم اساسی نان، برنج، روغن، قند و شکر، گوشت و لبنیات را کوپنی کند تا مردم بتوانند این اقلام را با آرامش و با قیمت مناسب تهیه کنند .
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تشکیل معاونت بازرگانی توسط دولت اظهار داشت: ما با هر گونه افزایش معاونت در ریاست جمهوری برای توزیع ارزاق که با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارزی که مجلس برای ارزاق عمومی اختصاص داده است، مخالف هستیم، زیرا نه می توانیم از ریاست جمهوری سوال کنیم نه می توانیم نظارت دقیقی داشته باشیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار اعتبار به دولت تصریح کرد : ۱۴میلیارد دلار اعتبار به دولت تخصیص یافته است اما هیچ گونه گزارشی از طرف دولت ارائه نشده است که از این مقدار چقدر سهم تولید داخل و چقدر سهم تعاونی های داخل کشور است.قاضی پور اشاره کرد: قریب به اتفاق ۸۰ درصد نمایندگان مجلس معتقد به ارائه سربرگ کوپن هستند؛ با توجه به شرایط کنونی توزیع کالاهای اساسی ۸۰ – ۷۰ درصد آن پرت می شود اما اگر به مردم کوپن اختصاص داده شود ۱ درصد پرتی خواهیم داشت و در اکثر مواقع ۹۹ درصد به دست مردم می رسد.
وی با اشاره به ناکارآمدی حسن یونس سینکی در وزارت صمت که گزینه احتمالی تصدی گری معاونت بازرگانی است، گفت: سینکی در وزارت صنعت و معدن موفق نبوده و عملکرد ضعیفی داشته است؛ دولت نباید دست به جیب مردم بزند بلکه اجازه بدهد تا ۱۴ میلیارد دلاری که مجلس به دولت اختصاص داده است از طریق سبد کالا و زیر نظر وزارت صنعت و معدن توزیع شود تا تمامی اهالی روستاها، شهرها و بخش های محروم مرزی، کارگران و کشاورز سهم شان را دریافت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: قرار نیست فقط در تهران و در چند فروشگاه گوشت توزیع شود و آن تعدادی که در صف ایستاده اند گوشت داشته باشند و کسانی که در صف نبوده اند گوشت گیرشان نیاید.قاضی پور تقسیم عادلانه ۶ قلم کالای اساسی را حق طبیعی مردم دانست و افزود: دولت باید ۶ قلم اساسی نان، برنج، روغن، قند و شکر، گوشت و لبنیات را کوپنی کند تا مردم بتوانند این اقلام را با آرامش و با قیمت مناسب تهیه کنند و اگر این کار از طریق سوپر مارکت ها انجام شود بهتر است چون دیگر صف ایجاد نخواهد شد.
وی اشاره کرد: وقتی که کالاهای اساسی از طریق سوپرمارکت ها توزیع شود در شهرها و روستا ها ۱ درصد هم پرتی نخواهیم داشت.نماینده مردم ارومیه در مجلس در پاسخ به این سوال که “آیا سینکی می تواند بازار را کنترل کند؟” گفت: با کدام سازو کار؟ با کدام وزارت خانه؟ مثلا در استان آذربایجان غربی معاونت بازرگانی چه تشکیلاتی دارد؟
قاضی پور در پایان گفت: سازمان جهاد کشاورزی ادارات دارد، وزارت صنعت و معدن هم دفتر دارد اما سینکی بعنوان معاون رئیس جمهوری یک نیرو هم در استان ها و شهرها ندارد، مگر اینکه بخواهند یک وزارت خانه جدید تاسیس کنند که این با برنامه ششم توسعه مغایر است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


9 − هشت =