توزیع عادلانه سهام عدالت تنها در اسم اجرایی شده است

توزیع عادلانه سهام عدالت تنها در اسم  اجرایی شده است

گروه خبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که سهام عدالت باید با رویکرد عدالت اجتماعی توزیع می‌شد، گفت: متأسفانه سهام‌های مناسب از نظر سوددهی بالا به اطرافیان دولت واگذار شد و سهام بنگاه‌های بدهکار به مردم و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی رسید.
نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص وضعیت سهام عدالت و ارزیابی از عملکرد دولت دهم در این خصوص تصریح کرد: قانون واگذاری سهام بنگاه های دولتی شفاف است و قانون اجازه واگذاری این بنگاه‌ها به شبه دولتی‌ها را نداده و در قانون مقرر مورد تاکید است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این قانون در این راستا تهیه و تصویب شد تا بنگاه‌های واگذار شده بر اساس این قانون فناوری و نیروی انسانی خود را افزایش دهند اما در اجرا چنین هدفی محقق نشد و این مسئله اتفاق نیفتاد.
قاضی پور در تشریح ایرادات واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و سهام عدالت به مردم گفت:در واگذاری برخی نیروگاه‌ها به بخش خصوصی ارزان فروشی شد.
وی تاکید کرد: زمانی که سهام عدالت به نام مردم است باید حق خرید و فروش آن را داشته باشند در حالی که واگذاری بنگاه‌های دولتی زمانی نتیجه خوبی در اقتصاد خواهد داشت که واگذاری‌ها با نظارت بیشتری انجام و این بنگاه‌ها به بخش واقعی اقتصاد واگذارمی شد.
قاضی‌پور با تاکید بر این که سهام عدالت باید با رویکرد عدالت اجتماعی توزیع می‌شد، گفت: متأسفانه سهام‌های مناسب از نظر سوددهی بالا به اطرافیان دولت واگذار شد و سهام بنگاه‌های بدهکار به مردم و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی رسید.
عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ?? با انتقاد از این که عدالت، در توزیع سهام عدالت تنها به نام این قانون محدود شده است، گفت: سیاست‌های شتا بزده در واگذاری معادن لطمات و خسارات زیادی را به اقتصاد کشور وارد کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 2