معاون رئيس جمهور در امور بانوان در استان:

توجه به اشتغال زنان اولویت دولت یازدهم بود

توجه به اشتغال زنان اولویت دولت یازدهم بود

گروه خبر:معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های کشور توانمندی های بانوان بوده و در این جهت دولت یازدهم اشتغال بانوان را در اولویت اهداف خود قرار داد.
به گزارش آرازآذربایجان معاون رئیس جمهور در امور بانوان در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو و آذربایجان غربی و سومین نمایشگاه صنایع دستی شمالغرب کشور، اظهار داشت:یکی از مهم ترین ظرفیت های کشور توانمندی های بانوان است که باید از آن نهایت استفاده را برد.
شهیندخت ملاوردی ادامه داد:دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی بیش از انتظار ها ظاهر شده است.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت:زنان نیمی از نیروی انسانی و توانایی کشور را تشکیل میدهند امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی استفاده از توانایی زنان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد:در دولت یازدهم‌ در حوزه ورزش بانوان شاهد درخشش بانوان بودیم.ملاوردی افزود: توسعه ورزش بانوان در این دولت مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
وی افزود: مجموعه این‌ فعالیت ها میتواند در توسعه شاخص اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.
در دولت یازدهم‌ در شاخص مشارکت اقتصادی و اجتماعی بانوان شاهد رشد هستیم.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت:در سال ?? ۹۵شاخص رشد مشارکت اقتصادی بانوان یک درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد:تفاهمنامه ای با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که با دادن تسهیلات به بانوان در شکوفایی و توسعه توانمندی های آنان سهمی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم توان افزایی اقتصادی بانوان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. وی اضافه کرد:مجموعه این‌ اقدامات به افزایش شاخص امید و نشاط بین زنان و دختران کمک خواهد کرد که در نتیجه آن شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
امام جمعه ماکو نیز در این آئین گفت: حضور زنان دررده های مدیریتی از برکت های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: نگاه به زن در جامعه اسلامی مترقی تر از سایر جوامع بوده و تداوم حضور گسترده بانوان در صحنه های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی کشور ضروری است. وی برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های بانوان در منطقه آزاد را از اقدامات ارزنده دولت و سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در حالی که در رژیم طاغوتی بسیاری از زنان ایران مورد ظلم گرفته بودند، نظام جمهوری اسلامی ارزش و جایگاه زن را احیا کرد. وی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: کشور در آستانه حماسه ای بزرگ قرار دارد و نقش موثر و پر رنگ بانوان در آن مهم است.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: زنان به‌ عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره پا به پای مردان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش تأثیر گذار داشته اند و نمونه بارز آن حضور زنان در پای صندوق های رای است.
*۲۳?? کیلومتر از جاده پلدشت در حال تعریض است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین گفت: ۷ کیلومتر از جاده شوط در حال تبدیل به بزرگراه است که ۵۰ درصد آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی ماکو بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند، افزود۱۸۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای توسعه این‌ منطقه هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: دومین رالی گردشگری بانوان ایران با بهره مندی از ۷۰ خودرو برگزار و مسیر این مسابقه به نوعی تعیین شد تا رانندگان از همه مناطق گردشگری ماکو عبور کنند.
حسین فروزان افزود: مسیر رالی از پارک امام خمینی (ره) ماکو شروع شد و با گذر از مسیرهای چشمه ثریا، دخمه سنگی فرهاد، سد بارون در کاخ باغچه‌ جوق سردار ماکو پایان یافت.
وی خاطر نشان کرد: این جشنواره را مشارکت شرکت هلدینگ گردشگری و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی برگزار شد. فروزان ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع مساحت و داشتن امکاناتی مانند فرودگاه، نمایشگاه بین المللی و ۲ هتل پنج ستاره در حال ساخت، سعی در جذب سرمایه‌ گذاران بخش گردشگری برای توسعه روزافزون این منطقه دارد.
وی با اشاره به اینکه فضای سبز منطقه آزاد ماکو ۱۲ هکتار بوده و آماده استقبال برای برگزاری جشنواره‌ ها و نمایشگاه‌ ها است، عنوان کرد: منطقه آزاد ماکو با برنامه‌ ریزی برای برگزاری سالانه ۱۶ نمایشگاه سعی دارد تا به پایلوت نمایشگاه‌ های شمال‌ غرب کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه توانمندی های زنان هزینه‌ای برای شرکت کنندگان نداشته است، گفت: در این نمایشگاه ۱۰۵ غرفه آماده در اختیار شرکت‌ کننده‌ ها قرار گرفته و از این تعداد ۱۷ غرفه برای معرفی صنایع دستی شهرستان‌ ها و روستاهای استان اختصاص داده شده است. نخستین نمایشگاه توانمندی‌های بانوان آذرماه سال گذشته در منطقه آزاد ماکو و نخستین رالی گردشگری بانوان ایران در شهریور سال گذشته از محوطه کاخ سعدآباد در تهران به سمت استان‌های البرز، قزوین و زنجان برگزار شده بود.
‌در ادامه این مراسم حسین فروزان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین مرز زمینی ایران است بر ضرورت رسیدگی به جاده های این منطقه تاکید کرد.
فروزان افزود: بیش از ۱۱۰ کیلومتر از جاده های این منطقه در دست عملیات اجرایی هستند که ۴۰ کیلومتر از آن در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 35