نماينده مردم اورميه در مجلس:

توافق هسته‌ای خط بطلانی بر تلاش غرب برای تخریب چهره ایران

توافق هسته‌ای خط بطلانی بر تلاش غرب  برای تخریب چهره ایران

گروه خبر:نماینده مردم اورمیه در مجلس با بیان اینکه تا ولایت فقیه است بن بستی در کشور وجود ندارد، گفت: آنچه در برجام و قطعنامه شورای امنیت در خصوص به رسمیت شناختن برنامه غنی سازی ایران آمده خط بطلانی بر تلاش‌های مکارانه غرب در پی تصویرسازی مشمئز کننده از مهمترین نقطه امنیت و ثبات منطقه یعنی ایران بود.
جواد جهانگیرزاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور خود ضمن اظهار تواضع و احترام به روح امام و شهدا به ویژه شهدای آذربایجان و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب در مورد توافق وین، گفت: آنچه در توافق وین بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تصمیم‌گیری مهمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ استراتژی هوشمندانه مذاکره توانست بهانه های واهی چند ساله اخیر دشمنان ملت ایران را به پوچ تبدیل کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: تصمیم ایران از آن جهت دقیق است که توانستیم انرژی را به جایی برسانیم که آن را تثبیت کنیم.
این اتفاق مبارک نتیجه تلاش های دانشمندان شهید و جوانان نخبه کشور و حمایت ملت ایران و مقاومت آنها در برابر تحریم های ظالمانه، اقدامات دیپلماتیک شجاع، ورزیده، انقلابی و از همه مهمتر حمایت‌های داهیانه رهبری بود که باید به خاطر داشتن چنین نعمت هایی شکرگزار باشیم. به گفته جهانگیرزاده هدایت‌های دقیق رهبری نشان داد تا ولایت فقیه است بن بستی در کشور و مسیر پیشرفت آن وجود نخواهد داشت و اکنون حکمت سخن امام راحل را باید دریافت که فرموده بودند “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند”.
این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: تثبیت انرژی هسته‌ای با داشتن چرخه غنی سازی، محافظت از فرایند تحقیق و توسعه، حفظ تمامی تاسیسات هسته ای از جمله آب سنگین اراک در حالی صورت گرفت که جهان بر صلح آمیز بودن آن اذعان می کند، تثبیت در حالی رخ داد که رفتار ظالمانه غرب در اعمال تحریم های ستمکارانه بر علیه مردم ایران فرو پاشید.
وی ادامه داد: آنچه در برجام و قطعنامه شورای امنیت در خصوص به رسمیت شناختن برنامه غنی سازی ایران آمده است خط بطلانی بر تلاش های مکارانه غربی ها در طول سالیانی بود که رسانه های کینه توز غربی در پی تصویر سازی مشمئز کننده از مهمترین نقطه امنیت و ثبات منطقه یعنی ایران بود.
جهانگیرزاده گفت: رفتارهای برخی دولتمردان غربی به ویژه آمریکایی ها و برخی اظهارات در شرایط فعلی و خط و نشان کشیدن های مکرر پس از توافق و اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل مطئمنا انحراف افکار عمومی ملت ایران را در پی نخواهد داشت به دلیل اینکه آنان با تبعیت از امام حاضر وانقلابی خویش این دستاورد را مایه تقویت وحدت خود خواهند ساخت بنابراین بر نخبگان و برگزیدگان ملت است که با در نظر گرفتن مفاد کلان موضوع به محافظت از عناصر ضروری و سازنده وحدت و پرهیز از هر گونه انشقاق توجه ویژه داشته باشند.
این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال، گفت: البته توجه به این نکات نباید ما را از بررسی دقیق و توجه ویژه به ملاحظات موجود در توافق بازدارد اما باید مراقبت کنیم تا در بررسی اجزا اصل موضوع مورد غفلت واقع نشود ودر کنار بررسی اجزا باید این دستاورد را نقطه رشد و توسعه کشور بدانیم و دقت کنیم که در موقعیت بی سابقه، شرایط اقتصادی آینده را با چه استراتژی دنبال خواهیم کرد، مطمئنا تقویت ایران در منطقه و ارتقای توانمندی های اقتصادی همراه با تقویت سیاسی مدنظر تمامی دلسوزان نظام، دولت، مجلس و سایرارکان مهم نظام است.
وی ادامه داد: رفع دغدغه بیکاری، ارتقای اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار ماموریت های مهمی است که دولت و مجلس را وا می دارد که ضمن توجه ویژه به کارکردهای برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به طور جدی به این ماموریت های مهم بیندیشند چرا که در مرحله بسیار مهم تاثیر گذارقرار گرفتیم و این مهم آزمایش عظیمی را برای ما ایجاد کرده است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت: وقتی ۷ ماه پیش وزیر خارجه وقت وحکومت جنگ طلب خائن سعودی سراسیمه برای جلوگیری از توافق بسیج شدند وزیر خارجه این کشورحامل این پیام بود که غربی ها رفتند تا آنان قیمت نفت را پایین آورند تا ایران تسلیم شود.
این تجربه تلخ که سعودی ها نه تنها جانب مسلمانان را نگرفتند بلکه عمال صهیونیستها گشتند اما دنیا به ویژه آمریکای فریبکار و سعودی های خائن بدانند این ملت و مسئولان آن ثابت کرده اند که توانایی اداره کشور در هر شرایطی را دارند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


دو + 2 =