تهدید سیل در آذربایجان غربی برطرف شده است

تهدید سیل در آذربایجان غربی برطرف شده است

آراز آذربایجان _استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون مشکل سیل در آذربایجان غربی وجود نداشته است.
محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از روستای کشتیبان و برخی رودخانه های شهرستان ارومیه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش مشکلات ناشی از بارش قابل توجه امروز و فردا گفت: با این اقدامات، تهدید سیل در استان تا حدود زیادی برطرف شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 شهریاری  افزود: تاکنون مشکلی در هیچ یک از ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی گزارش نشده است.
وی با اشاره به تشدید بارش ها طبق پیش بینی هواشناسی تا نیمه شب یکشنبه اضافه کرد: در برخی مسیرهای آذربایجان غربی گزارش هایی مبنی بر بالاآمدن آب رودخانه ها داده شده ولی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت را اندیشیده ایم.
وی با قدردانی از همراهی مردم و رسانه ها با مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای جلوگیری از نگرانی اجتماعی و بروز مشکل ناشی از بارش های قابل توجه روزهای اخیر بیان کرد: بارش رحمت الهی در روزهای اخیر با این همراهی به افزایش سطح آب دریاچه ارومیه منجر شده و معضلی نیز برای مردم ایجاد نکرده است.
استاندار آذربایجان غربی از جمله مهمترین مشکلات در زمان بارش را تجاوز برخی افراد به حریم و بستر رودخانه ها عنوان کرد و ادامه داد: ستادی با همراهی قوه قضائیه در استان تشکیل شده که این معضل را در همه سطح استان رصد و با خاطیان برخورد خواهد کرد.
شهریاری از تصمیم برای لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از بستر رودخانه های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این امر پس از بارش باران در روزهای آینده، آغاز و به سرعت اجرایی می شود که اعتبار آن نیز از محل های مختلف قابل تامین است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 16