قائم مقام ستاد انتخاباتي دکتر روحاني در آذربايجان غربي:

تنگ کردن دایره اصلاح‌طلبی و اعتدال به نفع هیچ‌ گروهی نیست

تنگ کردن دایره اصلاح‌طلبی و اعتدال به نفع هیچ‌ گروهی نیست

گروه خبر: قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آذربایجان غربی گفت: تنگ کردن عرصه و دایره اصلاح‌طلبی و اعتدال در شرایط کنونی کشور به نفع هیچ‌کس، گروه، حزب و حتی منافع ملی کشور نیست.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج جعفر فخرآذر در خصوص نشست اعضای سابق حزب مشارکت استان آذربایجان غربی که با حضور آقای سید محمود میر لوحی استاندار اسبق آذربایجان غربی و علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی تحت عنوان تشکیل شورای مشورتی اصلاح‌طلبان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، گفت: از تشکیل چنین جلسه‌ای اطلاعی نداشتم و روز بعد از تشکیل جلسه از طریق تماس‌های مکرر دوستان ستادی و رسانه ایی از برگزاری چنین نشستی باخبر شدم.
وی اضافه کرد: متاسفانه علی‌رغم تحمل سال‌های سخت و اندوختن تجربیات تلخ و زیان‌بار، برخی دوستان همچنان سعی دارند با تندروی و تک‌روی فرصت بهره‌گیری از فضای اعتدال کشور را به نفع یک جریان محدود بسوزانند چرا که برخی در فضای آرام حرفی برای گفتن ندارند و درصدد موج‌سواری برای پیش برد اهداف خویش هستند.
فخرآذر افزود: اما جای تعجب ما از جناب میرلوحی استاندار اسبق فرهیخته و اخلاق مدار استان، با آن همه تجربه و سابقه سیاسی که در کارنامه خود دارند هست که چگونه می‌شود فقط اعضای جبهه مشارکت آذربایجان غربی را که فعالیت آن‌ها هم از طرف مراجع قانونی ممنوع و تا به حال مجوزی جهت فعالیت به این حزب صادر نشده است و حتی جمع قابل ملاحظه ایی از آن‌ها تا پایان انتخابات، ستاد دکتر روحانی، کاندیدای مورد حمایت اصلاحات و آیت‌الله هاشمی را همراهی نکردند به عنوان اصلاح‌طلبان استان مورد مشورت قرار گرفته و مرجع تصمیم‌گیری می‌شوند؟ این جلسه که بدون حضور اعضا و نمایندگان سایر احزاب و کنشگران سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای استان تشکیل شده جلسه اصلاح‌طلبان استان نام‌گذاری گردد؟ مدعیان عرصه سیاسی و دموکراسی استان و کشور نتیجه آرا ” حزب مشارکت نقده (۳) – سایر احزاب و اصلاح‌طلبان، جوانان، بانوان استان سه میلیون نفری (صفر)” را چگونه تفسیر می‌کنند؟ حکایت ” خود گوئی و خود خندی الحق که هنرمندی ” اگر قرار باشد حزبی تشکیل جلسه و رای گیری نماید انتظار اینکه غیر حزبی رای بیاورد گمان باطلی نیست؟ اگر جناب میر لوحی تعمدا تن به این خطای بین داده باید عرض کنم جناب به کجا چنین شتابان؟! و این تذهبون؟ به نظر می‌رسد برای پرهیز از آنارشیسم اجتماعی، هرچند اشتباه باشد، باید به قانون تن در داد آقایانی که خود را به عنوان اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در آذربایجان غربی معرفی کرده‌اند اعلام فرمایند که از طرف کدام یک از احزاب اصلاح‌طلب معرفی شده و وابسته به کدام یک از تشکیلات قانونی فعال کشور هستند؟ روا نیست فعالیت‌ها قانونمند و در چارچوب تشکیلات شناسنامه‌دار فعالیت نمایند؟
فخرآذر اضافه کرد: میر لوحی خود به خوبی واقف‌اند تنگ کردن عرصه و دایره اصلاح‌طلبی و اعتدال در شرایط کنونی کشور به نفع هیچ‌کس، گروه، حزب و حتی منافع ملی کشور نیست، افرادی که خود را پدرخوانده اصلاحات معرفی می‌کنند باید بدانند که نماینده واقعی اصلاحات خود مردم هستند، محدود کردن اصلاحات در استان به حزب مشارکت و نمایندگی خود برگزیده آن‌ها برای تمامی احزاب اصلاح‌طلب جفا و خطای نابخشودنی است.
این عضو ارشد ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آذربایجان غربی ادامه داد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد راه اعتدال را برگزیدند و با رای قاطع خود به حجت‌الاسلام روحانی، مخالفت خود را با هرگونه تندروی اعم از اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و یا هر عنوان دیگری، اعلام کردند.
فخرآذر در پاسخ به این سئوال که حضور علی‌اکبر عسکری را در این نشست چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: من سخنگوی ایشان نیستم ولی با شناختی که از این انسان فرهیخته و شایسته دارم شاید ایشان به رسم ادب دعوتی را اجابت فرموده‌اند، ولو اینکه متأسفانه برخی از حضور ایشان جهت مشروعیت بخشیدن به کارهای خود استفاده می‌کنند که باید در گفت‌وگویی دیگر به این مهم پرداخت.
در این گفت‌وگوی تلفنی فخرآذر به حوادثی که بعد از انتخابات ۲۴ خرداد در آذربایجان غربی پیش آمد نیز اشاره کرد که این یک واقعیت تلخی است که برخی افراد در آذربایجان غربی با تحریم انتخابات سعی در ناامیدی مردم داشتند و خبر داریم که در روز رای گیری جهت تفریح به کشور ترکیه رفته بودند ولی بلافاصله بعد از اعلام نتایج رنگ عوض کرده و خود را صاحب رای مردم دانستند و شروع به سهم خواهی کردند. کسانی که برای آن‌ها همه چیز در میز و ریاست خلاصه می‌شود!
ولی بنده به‌عنوان کسی که از روز اول و از ماه‌ها قبل با برخی از دلسوزان وخصوصا ” جوانان عزیز و دانشجویان محترم و دوراندیش که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، فقط و فقط در جهت اعتلای ایران اسلامی تلاش می‌کردند به این آقایان عرض می‌کنم که برنده اصلی این انتخابات نه حجت‌الاسلام روحانی بلکه مردم غیور ایران و نظام اسلامی بود که مردم هوشیار و بصیر و انقلابی با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و با رأی حماسی خود به گفتمان اعتدال و اعتدال‌گرایی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و رهبری همیشه بیدار انقلاب بیعت مجدد نمودند و تداوم راه و اهداف خود را در برنامه‌های دولت تدبیر وامید یافتند.
فخرآذر با اشاره به این فرمایش حکیمانه‌ی رهبری معظم انقلاب که آرای مردم را حق‌الناس دانستند اضافه کرد: همه باید تابع آرای مردم باشیم و به رای مردم گردن نهیم که امام راحل (ره) فرمودند که میزان رای ملت است.
فخرآذر با انتقاد از کسانی که همیشه درصدد اختلاف‌افکنی در بین دلسوزان نظام و انقلاب هستند اظهار کرد: متاسفانه برخی از افرادی که هیچ نقشی در جریان انتخابات نداشتند با اختلاف‌افکنی در بین مسئولین محترم استان و اعضای ستادهای انتخاباتی جناب آقای دکتر روحانی در تلاش برای بقای خود و حفظ میز ریاستی خود هستند که باید یادآوری نمایم، وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ و برای این مهم هم باید تدبیری اندیشید.
قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آذربایجان غربی افزود: همه تلاش و آرزوی ما سربلندی ایران اسلامی و موفقیت دولت تدبیر وامید و اجرایی شدن برنامه‌های دولت است زیرا مردم به برنامه‌های جناب آقای روحانی رای داده‌اند و با چشمانی تیزبین و نگاهی نافذ ناظر بر عملکرد دولت و دولتمردان هستند و با هیچ‌کس تا ابد عقد اخوت دائمی نبسته‌اند و سر شوخی با هیچ‌کس در مورد نظام و انقلاب ندارند.
فخرآذر در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه از فعالین ستادهای دکتر روحانی در استان در پست‌های اجرایی و مشورتی استفاده شده است؟ تاکید کرد: چه از فعالین این ستادها در استان در پست‌های اجرایی و مشورتی استفاده شود و چه استفاده نشود ما خود را سهامدار این دولت و نظام می‌دانیم، به انتخاب خود افتخار می‌کنیم و به‌طور تمام‌قد در حمایت از دولت مردمی ایستاده و پیگیر مطالبات به‌حق مردم هستیم. هیچ چشمداشتی نداریم اگر هم داشته باشیم راه به بیراهه نرفته‌ایم زیرا که این از قواعد فعالیت سیاسی و حزبی است.
لیکن در پاسخ به سئوال شما باید گفت که تقریبا” هیچ! ولی این را هم باید بگویم که منظور از حضور افراد در ستادهای انتخاباتی برای گرفتن پست‌های اجرایی نیست به‌رغم اینکه در دولت گذشته رفتار بر این منوال بود، ولی هستند افراد بسیار شایسته‌ای که در اوج غربت دکتر روحانی در آذربایجان غربی در ستادهای ایشان فعالیت جانانه کردند و حالا به کلی به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند و اکثریت کسانی که در این استان پست گرفته‌اند یا از مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد و گروه‌های جبهه پایداری و یا بعضا از نزدیکان مشایی و یا فعالین ستادهای انتخاباتی دکتر عارف و قالیباف و وابستگان نمایندگان مجلس هستند، معتقدیم مدیریت عالی استان، هم مظلوم واقع شده، و هم فرصت‌طلبان در لباس دوست با انواع مختلف وارد شده و پل ارتباطی ستاد و استاندار محترم را قطع کرده‌اند که در این مورد در سفر جناب آقای دکتر روحانی به آذربایجان غربی مطالبی را به ایشان ارائه خواهیم کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


5 × = بیست پنج