تنیس آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت است

تنیس آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت است

گروه گزارش: رئیس هیئت تنیس آذربایجان‌غربی خواستار حمایت مسئولان از تنیس آذربایجان‌غربی شد.
به گزارش آرازآذربایجان، تنیس ارومیه در چند سال اخیر پیشرفت زیادی خصوصا در رده‌های پایه داشته است و توانسته در میان نوجوانان ارومیه‌ای جا باز کند.هیئت تنیس با توسعه تنیس در میان شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و پرورش ورزشکاران جوان و نوجوان توانسته در رده‌های ملی جایگاه قابل قبولی کسب کند.بهمن شکاری که مدت پنج سال است ریاست هیئت تنیس آذربایجان‌غربی را بر عهده دارد تا کنون توانسته تحول شایانی در تنیس آذربایجان‌غربی ایجاد کند؛ در این خصوص گفت‌و‌گویی با وی انجام داده‌ایم که مشروح آن را می‌خوانید:
* هزینه کلاس‌های آموزشی تنیس غالبا چشمگیر است و یکی از معضلات این رشته محسوب می‌شود، آیا هیئت تنیس کمکی در خصوص کاهش هزینه‌های این کلاس‌ها انجام داده است؟
دلیل این امر آموزش تعداد ورزشکاران کمتر در یک تایم تمرین است، که البته هیئت تنیس آذربایجان‌غربی با تعاملی که با مربیان داشته اقدام به برگزاری کلاس‌های گروهی با پرداخت جلسه‌ای ۱۰ هزار تومان کرده است.
*امکانات تنیس آذربایجان‌غربی به نسبت سایر استان‌ها چگونه است؟
بهترین امکانات تنیس حتی با در نظر گرفتن تهران به نسبت جمعیت در ارومیه مهیا است؛ ۱۰ زمین روباز و یک سالن با دو زمین استاندارد کلا در اختیار هیئت استان است و من از این بابت از مسئولین ورزش و جوانان استان نهایت قدردانی را دارم.
* زمان ریاست شما در هیئت آذربایجان‌غربی چه اقداماتی در تنیس آذربایجان‌غربی صورت گرفته است؟
طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ هیئت تنیس آذربایجان‌غربی از سوی فدراسیون برترین هیئت شناخته شده است، به نوعی ارومیه قطب تنیس کشور خصوصا در بخش بانوان محسوب می‌شود، در سنین پایه به خاطر برنامه‌ریزی پنج ساله هیئت به بهترین بازدهی رسیده‌ایم نتیجه این برنامه‌ریزی بازیکنان متعدد که به تیم ملی راه یافته‌اند.
* آیا هیئت تنیس آذربایجان‌غربی میزبانی مسابقات را بر عهده گرفته است؟
طی دو ـ سه سال اخیر اقدام به برگزاری دو رویداد مهم قهرمانی سطح پنج جوانان جهان و تور آسیایی کرده‌ایم که در مسابقات جوانان در سال ۹۱ نمایندگان ۱۲ کشور خارجی در ارومیه به رقابت پرداختند.
*هیئت تنیس علاوه بر ارومیه در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی هم فعال است؟
هیئت تنیس بر خلاف روال بقیه استان‌ها که تنیس فقط در مرکز استان متمرکز است اقدام به توسعه تنیس در شهرستان‌ها کرده و با توجه به برنامه‌ریزی در چهار سال گذشته موفقیت بسیاری در این امر حاصل گردیده است،هیئت‌های تنیس ارومیه، میاندوآب، مهاباد، نقده، بوکان و پیرانشهر در شمال غرب استان تاسیس و شروع به فعالیت کرده است و هدف هیئت استان در سال‌های پیش رو انجام همین اقدامات در سایر شهرهای آذربایجان‌‌غربی می‌باشد.
* لازمه گسترش تنیس چیست و چه امکاناتی برای توسعه آن لازم است؟
هیئت تنیس اعتقاد دارد یکی از راه‌های توسعه هر رشته ورزشی گسترش آن در کل جامعه است و اولین ابزاری که در این توسعه ضروری می‌باشد وجود یک هیئت فعال و امکانات سخت‌افزاری مناسب می‌باشد.
* بازدهی تنیس آذربایجان‌غربی در سال‌های اخیر چگونه بوده است و آیا در سطح کشور ارومیه حرفی برای گفتن دارد؟
حضور مستمر قهرمانان در مسابقات کشوری نمایان‌گر بازدهی بسیار خوب برنامه‌های هیئت در سال‌های اخیر بوده است که از این میان می‌توان به قهرمانی تیم نوجوانان دختران آذربایجان‌غربی در کرمان در سال ۹۳ و قهرمانی لاچین افشین بازیکن ارومیه‌ای تیم ملی در مسابقات غرب آسیا و انتخاب این بازیکن شایسته در بین تیم منتخب غرب آسیا برای اعزام به مسابقات است.
* امسال آذربایجان‌غربی در لیگ برتر تنیس حضور نداشته است، آیا علت این امر ضعف تیم‌‌های استان است؟
هیئت تنیس در تمام رده‌های سنی در لیگ برتر سهمیه حضور دارد ولی به علت نبود حامی مالی از حضور در مسابقات انصراف دادیم، تیم‌های قدرتمندی در ارومیه حضور دارند و نمونه آن حضور پرفروغ تیم‌های آقایان و بانوان سال ۹۲ در لیگ برتر بود که حتی منجر به کسب رده سوم توسط بانوان آذربایجان‌غربی شد هرچند توانسته‌ایم با توجه به قهرمانی در لیگ آینده‌سازان در سال ۹۱ همچنان سهمیه حضور خود را حفظ کنیم اما برای شرکت در مسابقاتی آن هم در این سطح به اسپانسر و حامی مالی نیاز داریم.به خاطر تنگنای مالی که متولیان ورزش استان عنوان می‌کنند هیچ کمکی دریافت نمی‌کنیم و تنها منبع درآمد هیئت بابت فیش میادین تامین می‌شود که به هیچ وجه جوابگوی برآوردهای مالی بابت هزینه‌ها نیست.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


8 − پنج =