معاون سازمان برنامه و بودجه:

تنوع قومیتی فرصتی برای توسعه آذربایجان غربی است

تنوع قومیتی فرصتی برای توسعه آذربایجان غربی است

آرازآذربایجان-معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: تنوع قومیتی و مذهبی در آذربایجان غربی نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی مناسب برای توسعه این استان به شمار می رود.
‘سعید نمکی’ شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: تنوع قومیتی و مذهبی این استان می تواند گردشگران بی شماری از فرقه ها و مذاهب مختلف جهان را به سوی ایران و به ویژه این استان مرزی بکشاند.
وی با بیان اینکه مرزی بودن برای آذربایجان غربی هم فرصت و هم تهدید است، بیان کرد: این استان از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلفی چون توریسم و کشاورزی برخوردار است که هرکدام از آنها می تواند زمینه توسعه روزافزون استان را فراهم کند.
معاون سازمان برنامه و بودجه به احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: دولت به احیای دریاچه ارومیه مصمم است و با تحقق آن، بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.
نمکی ادامه داد: شمال آذربایجان غربی نسبت به گذشته از خدمات درمانی مطلوب تری برخوردار بوده و در حوزه سلامت روند مناسبی را طی کرده است چنانکه تعداد تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی افزایش یافته و نمونه آن احداث بیمارستان آیت الله خویی است.
وی اضافه کرد: همچنین مرکز استان نیز گام های خوبی در زمینه بهداشت و درمان برداشته و در حال حاضر آماده پذیرش بیماران از استان های دیگر و کشورهای همسایه است.
معاون سازمان برنامه و بودجه، توریسم درمانی را یکی دیگر از ظرفیت های این استان برشمرد که می تواند در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری نقش موثری ایفا کند.
‘سعید نمکی’ به برخی از مشکلات داخلی نیز اشاره کرد و افزود: دولت این مشکلات را به تنهایی نمی تواند حل کند و حل آنها نیازمند مشارکت تمام اعضای جامعه و به عبارتی عزم همگانی است.
وی با تاکید بر اینکه این مملکت با خزانه محدود اداره می شود، اضافه کرد: اختلاف نظرهای حزبی نباید ما را از رسیدن به آرمان های بلند شهدا غافل کند بلکه همه باید متحد و یکدل به رفع موانع پیش رو بپردازند.
وی به مبارزه با فساد سازمان یافته نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه هر روز این درخت فساد حجیم تر می شود و وظیفه همه ماست که متحد و یکدل به مبارزه با آن بپردازیم.
* مسوولان نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: مسوولان دولتی نگاه ویژه ای نسبت به توسعه این استان داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: آذربایجان غربی در شاخص های توسعه فاصله زیادی با استان های دیگر دارد و مسوولان برای جبران این عقب افتادگی باید توجه خاصی به این استان داشته باشند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرده و از نزدیک مشکلات را بررسی کرده است، افزود: ما از زبان ایشان شنیده ایم که این استان در زمینه درآمد سرانه وضعیت مطلوبی ندارد و به نوعی فقر عمومی حاکم است بنابراین باید این وضعیت به خوبی مدیریت شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مرزی بودن آذربایجان غربی، افزود: این استان تاکنون صدمه های زیادی را متحمل شده و تبعات مرزی بودن را به جان خریده ولی مرکز کشور از مواهب آن برخوردار شده است.
وی به ظرفیت های موجود استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت های توسعه استان جوابگوی نیازهای کل کشور بوده و از نمونه های بارز آن می توان به مرز بازرگان و منطقه آزاد ماکو اشاره کرد.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: مردم انتظار دارند تا مسوولان دولت و نظام با افراد خاطی به صورت جدی تر برخورد کنند.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همراه با ۲ مشاور و روسای امور «سلامت و رفاه اجتماعی»، «فرهنگی، گردشگری و ورزش»، «آموزش عالی» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» به این استان مرزی سفر کرده است؛ بازدید اعضای این هیات از طرح های ملی آذربایجان غربی تا فردا و با هدف تسریع در اجرای آنها ادامه می یابد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 4 =