تنفر نسبت به همسر چه نشانه هایی دارد

تنفر نسبت به همسر چه نشانه هایی دارد

گروه خانواده وسلامت:زنان بهتر است از این موضوع به خوبی آگاه باشند که برخی رفتارهای شوهر برای آنان یک هشدار است، رفتارهایی که نشان دهنده این است که شوهرتان شما را دوست ندارد! این علائم و رفتار شوهر، برای زن یک هشدار است.
در روزهای اولیه ازدواج، زن و شوهر لحظات زیبایی را با هم می سازند و برای یکدیگر ناز می کنند و هر کاری برای خوشحال کردن دیگری انجام می دهند اما با گذشت زمان، ممکن است اختلافاتی بوجود آید و رفتار ها تغییر کند، گاهی اوقات آنقدر شدید که ممکن است فکر کنید آیا همسرتان شما را دوست دارد یا خیر. اگر رفتارهای نادرست خود را اصلاح نکرده اید پس انتظار رفتار متفاوت از همسرتان داشته باشید.
گاهی تغییر رفتار نشانه ی خوبی نیست و برخی از تغییرات در رفتار همسرتان باید شما را نگران کرده و برای حل آن سریع دست بکار شوید.
با دیدن چه رفتاری باید متوجه نفرت همسرم شوم؟
نفرت کلمه ای منفی است و همیشه برای توصیف رفتار شوهر در قبال شما مناسب نیست اما اگر فکر می کنید که او واقعاً از شما ناراحت است، ممکن است دلایل خاصی برای آن وجود داشته باشد ما در زیر چند نشانه احتمالی را ذکر کرده ایم. البته اینها تنها احتمالات هستند و نه لزوماً دلایلی که باعث تغییر رفتار شوهر نسبت به شما شده است تنها راهی که می توانید دلایل ناراحتی شوهرتان را بدانید این است که در این مورد با او صحبت کنید.
از تنها ماندن با شما اجتناب می کند
زمانی که با همسرتان در یک مکان هستید به نظر می رسد که از همنشینی با شما احساس خوبی ندارد. مدام به دنبال چیزی یا شخص دیگری است تا زمان و توجه او را به خود جلب کند و هنگامی که به او گوشزد می کنید عصبی می شود. قبلاً همیشه به سمت یکدیگر متمایل می شدید اما اکنون تأثیر معکوس بر او دارید و هرچه به آن نزدیک می شوید از شما دوری می کند.
شما را مسئول مشکلات موجود در روابط می داند
هر زمان که می خواهید در رابطه با مشکلات خود صحبت کنید او آن را به گونه ای تغییر می دهد که شما را سرزنش کند تا آنجا که او می تواند بگوید، به نظر می رسد مصمم هستید مسائلی را پیدا کنید که اصلا وجود ندارد.
اگر مشکلی را مشاهده کردید، مشکل شما است. او با شما رفتاری می کند و باعث شک نسبت به خودتان در رابطه می شود و به شما این احساس را می دهد که انگار خودتان هستید که همه چیز را خراب می کنید و اگر او آنقدر خسته شود که شما را ترک کند نباید تعجب کنید.
به رابطه اهمیت نمی دهد
چنین همسری علاقه ای برای بهبود رابطه ندارد زیرا تقویت ارتباط شما برای او در اولویت نیست یا ممکن است از این مساله اجتناب کند از ترس اینکه مبادا همه چیز را غلط انجام دهد و همه تقصیرها را به گردن او بیندازید یا احساس اینکه پرداختن به رابطه دیگر هیچ یک از شما را خوشحال نمی کند و فایده ای ندارد. اگر او قبلاً از داشتن یک رابطه نزدیک و رضایت بخش با شما صرف نظر کرده است، پرداختن به رابطه را چیزی جز اتلاف انرژی نمی داند.
از حل مشکل و رفتن به مشاوره خودداری می کند
چرا او باید احساسات خود را نسبت به شما به کسی منتقل کند که ممکن است او را در مورد هرگونه شکست قضاوت کند؟ همچنین او به احتمال زیاد نمی خواهد هر هفته یک ساعت را صرف بحث و گفتگو در مورد رابطه تان کند.
هرگز برایتان وقت نمی گذارد
هر زمان که می خواهید کاری را با هم انجام دهید یا فقط صحبت کنید او کارهای دیگری برای انجام دادن دارد. اگر او را تحت فشار قرار دهید تا زمانی را برای صحبت خصوصی تعیین کند قسمتی از وقت خود را فدا نمی کند.
او ممکن است این را فقط به عنوان فرصتی برای شما تلقی کند یا در مورد چیزهایی صحبت کند که برایش جالب نیست. اگر حداقل بتوانید او را متقاعد کنید که ۱۵ دقیقه متعهد شود، این یک شروع است. یک لیست کوتاه از مواردی را برای صحبت آماده کنید اما انتظار نداشته باشید که همه چیز را پوشش دهد.
زمان کمتری را در خانه می گذراند
اگر همسرتان اخیراً جدا از شغلش بیشتر وقت خود را در خارج از خانه می گذراند برای فعالیتها، کلاسها، فرصتهای داوطلبانه یا فقط برای معاشرت با دوستان یا خانواده بیرون می رود شاید ترجیح دهد وقت خود را در خارج از خانه بگذراند و محیط خانه را با استرس (مشاجره، تنش، انتقاد) مرتبط کند نه عشق یا امنیت.
اظهار بی احترامی می کند
اگر همسرتان با شما مخالفت کند یک چیز است و این اتفاق حتی در ازدواج های شاد نیز رخ می دهد اما اگر به شما توهین کند و سپس وقتی در مورد تان با دیگران صحبت می کند این توهین ها را تکرار کند، مشکلی وجود دارد.
علاقه ای به صمیمیت ندارد
اگر همسرتان قبلا با لبخند رویایی بر لب به شما نگاه می کرد و حالا به نظر نمی رسد که بخواهد با شما تماس چشمی برقرار کند و بیشتر به چیزهای دیگر علاقه دارد.
علاقه ای به نشان دادن یا دریافت محبت ندارد
اگر قبلا برای در آغوش گرفتن طولانی مدت وقت می گذاشت، اما الان برایش اهمیت ندارد و حتی سعی می کند از شما فاصله بگیرد بدانید چیزی تغییر کرده است.
نسبت به نبودنت بی تفاوت است
زمانی پیش می آید که بیرون از منزل هستید و همسر خود را ندیده اید اما وقتی او را می بینید عکس العملی نشان نمی دهد و فقط به شما نگاه می کند، بدون آنکه استقبال کند. فکر می کردید از دیدن شما خیالش راحت می شود، اما به نظر می رسد او از حضور خودش بیشتر از شما لذت می برد.
هر صحبتی به دعوا ختم می شود
یک سوال معمول از او بپرسید، می بینید که همسرتان چطور تند یا یک سوال دفاعی پاسخ می دهد. هر بار که سعی می کنید در مورد موضوعی با او صحبت کنید آن را به دعوا تبدیل می کند یا شما را کنار می زند و دور می شود.
قبلاً در مورد هر چیزی با یکدیگر صحبت می کردید، اما اکنون اگر بتوانید او را مجبور کنید قبل از عکس العمل به یک جمله کامل گوش دهد خوش شانس هستید.
تنهایی را ترجیح می دهد
همسرتان بین گذراندن وقت با شما یا بیرون رفتن با دوستان یا تنها ماندن دو مورد آخر را انتخاب می کند و دیگر هیچ وجه مشترکی به جز آدرس مشترک و چند جزئیات ندارید.
خود را درگیر مسائل زندگی نمی کند
همسرتان نسبت به کارهایی که انجام می دهید بی تفاوت است و دغدغه و علاقه ای به شنیدن آن ندارد او نمی خواهد در مورد نحوه گذراندن روز شما بشنود یا در مورد روز خود صحبت کند و ترجیح می دهد کار خودش را بکند و شما را نیز از این کار جدا کند.
روز تولد و سالگرد ازدواج را عمدا فراموش می کند
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،زحمت یادآوری تولدتان را به خودش نمی دهد چه برسد به اینکه آن را با شما جشن بگیرد و یا حتی یک شام خاص تدارک ببیند. هیچ دردسری به خود نمی دهد و بی تفاوتی او به این روزهای خاص به شما آسیب می رساند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 1