تندروها در آرامش می‌میرند

تندروها در آرامش می‌میرند

گروه خبر: کار‌شناس مسائل سیاسی متوقف کردن دولت روحانی، ادامه یافتن فضای غیر_شفاف نظارتی و از بین بردن آرامش نسبی سیاسی کشور ریشه عوامل حمله مخالفان به دولت روحانی دانست.
سعید لیلاز در گفتگو با ایلنا‏‏، برخی کارشکنی‌ها در مسیر فعالیت دولت را مختص مجلس ندانست و ابراز کرد: علاوه بر مجلس برخی نهاد‌های دیگر در مقابل کار‌ها و خواسته‌های دولت مقاومت می‌کنند. وی افزود:اشخاصی که همیشه دم از پیروی ولایت فقیه می‌زنند در خصوص توافقنامه ژنو می‌گویند توافق ژنو مورد پذیرش هیچ نهادی در جمهوری اسلامی نیست و در حالی است که مقام معظم رهبری همواره از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند.
این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: همه افراد همواره دوست دارند بر طبل تفرقه بکوبند و دوست ندارند ببینند که یک فضای جدید در کشور به وجود آمده است و باید به وحدت میان مردم احترام گذاشت.
این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: آقایان از آرامش فضای سیاسی نگرانند، زیرا در آن رانت خواری و ویژه خواری متوقف می‌شود و هیچ‌کس در تامین اجتماعی نیست که به آن‌ها هدیه، سهام و شرکت‌هایی با یک دهم قیمت بفروشد.وی افزود: حیات تندرو‌ها در بحران??سازی و ممات آن‌ها در آرامش است و انتقاد به توافق نامه ژنو، کشاندن وزرا به مجلس و کارت زرد‌ها و به طور کلی مخالفت آن‌ها با دولت روحانی به منظور شلوغ کردن فضا و از بین بردن آرامش نسبی موجود است.
تحلیلگر سیاسی انتقاد و حمله? اصولگرایان به احمدی‌نژاد را »لگد زدن به مرده« تشبیه کرد و گفت: آقایان می‌خواهند با اعلام برائت از اعمال احمدی‌نژاد خود را پاکدست نشان دهند.
وی ادامه داد: دوستان گذشته حالا شده‌اند آتشی‌ترین مخالفان احمدی‌نژاد هستند در حالی که در آن ? و یا ? سال شریک اصلی وی بودند.
این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: این مجلس همان مجلسی است که تا سال آخر دولت پیشین در مقابل قانون گریزی‌های رئیس دولت سکوت اختیار کرد‏، اما با پدیدار شدن اختلاف بر سر مرتضوی شروع به انتقاد از دولت دهم کردند و با کوچک‌ترین اتفاقاتی با گذشته خود فاصله گرفتند و از آن پس با روی کار آمدن روحانی از احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند.
لیلاز در تشریح دلایل تغییر رویکرد اصولگرایان و انتقاد از احمدی‌نژاد اظهار کرد: تا زمانی که بر سر منافع اختلاف نداشتند کوچک‌ترین اظهار نظری در مخالفت با احمدی‌نژاد و اطرافیانش بروز ندادند.
این روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: آن زمان اصلاح طلبان با کوچک‌ترین انتقادی از احمدی‌نژاد به دست داشتن در فتنه متهم و یا محکوم می‌شدند و این در حالی است که امروز خودشان از کارهای احمدی‌نژاد اعلام برائت می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


4 − یک =