معاون سياسي و امنيتي استاندار:

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور اندیشیده شده است

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور  اندیشیده شده است

گروه خبر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ستادهای اجرایی استانی و شهرستانی انتخابات در استان تشکیل و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه امسال اندیشیده شده است. علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی اعضای ستاد انتخابات استان با بیان اینکه انتخابات شکوهمند و پرشور بدون مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه غیرممکن است افزود: طبق برنامه زمانبندی شده برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را داریم.
وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی، همکاری و تعامل ستاد اجرایی با هیئت نظارت، انتخاباتی پرشور، سالم و قانونی با حضور حداکثری مردم برگزار می‌کنیم عنوان کرد: تاکنون ۲۲۴ داوطلب احتمالی در سطح استان برای حضور در رقابت سیاسی مجلس دهم شناسایی شده که هفت نفر از این داوطلبان از قشر زنان هستند و در روزهای منتهی به ثبت نام انتخابات این آمار احتمال کاهش و افزایش را دارد.
رادفرهمچنین از تشکیل کلاسهای آموزشی فرمانداران و بخشداران برای برگزاری مطلوب و قانونی انتخابات پیش رو خبر داد و بیان کرد: فعالیت تمامی داوطلبان احتمالی انتخابات مجلس در استان رصد می‌شود و در صورت بروز تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.
*۲۰هزار نیروی انسانی برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی را بر عهده خواهند داشت
وی با اشاره به پیش بینی حدود ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی برای برگزاری انتخابات و آموزش مرحله به مرحله همه عوامل برگزاری انتخابات اظهار داشت: در دوره قبل انتخابات در سطح استان یک هزار و ۸۶۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده بود که این شعبات و حوزه‌های اخذ رأی با احتمال پنج درصد افزایش در حال شناسایی و جانمایی است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی و تعامل ستاد انتخابات با هیئت نظارت بر انتخابات استان گفت: با هماهنگی، همکاری و تعامل ستاد انتخابات با هیات نظارت بر انتخابات استان شاهد برگزاری انتخابات شکوهمند و پرشور در انتخابات پیش رو خواهیم بود.
وی در ادامه در خصوص برگزاری روند انتخابات به صورت رایانه ای نیز افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تمامی مراحل انتخابات به جز رأی گیری و شمارش آرا به صورت رایانه ای خواهد بود.رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه تعامل با هیئت اجرایی را سیاست کاری این هیئت برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی عنوان کرد و گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی سالم و بانشاط است.
*آغاز به کار هیئت نظارت بر انتخابات در آذربایجان غربی از سه ماه قبل
قنبر کریم نژاد با اشاره به تشکیل هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی از سه ماه قبل افزود: هیئت های نظارت بخش‌ها و شهرستان‌های استان تشکیل شده، احکام آن‌ها صادر شده و فرایند کاری هیئت نظارت نیز بر مبنای قانون پیش می‌رود.
وی با اشاره به رصد فعالیت تمامی افراد و داوطلبان احتمالی رقابت انتخابات پیش رو توسط مراجع ذیصلاح اعلام کرد: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سیستم قضایی استان تشکیل شده و همه متولیان اجرایی و نظارتی باید تخلفات و جرائم احتمالی را به این ستاد اعلام کنند.
وی فعالیت ۶۰۰ سایت و پایگاه خبری غیرمجاز در سطح استان را بستری برای جرائم و تخلفات احتمالی انتخاباتی و تبلیغات زود هنگام عنوان کرد و خواستار طی مراحل قانون اخذ مجوز توسط مدیران این سایت‌ها شد.علی مصطفوی دبیر ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، قانونمداری امانتداری و بی طرفی از اهداف و برنامه‌های ستاد انتخابات استان است.به گزارش مهر، در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای مؤثر در ستاد اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود برای برگزاری شکوهمند و قانونی انتخابات پیش رو پرداختند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 8