تمرکز قرارگاه‌های فرهنگی افزایش بصیرت و آگاهی مردم باشد

تمرکز قرارگاه‌های فرهنگی افزایش بصیرت و آگاهی مردم باشد

آراز آذربایجان-رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان ارومیه گفت: نماز جمعه ارومیه به عنوان قرارگاه فرهنگی به مکانی برای هم افزایی بصیرت و آگاهی جوانان تبدیل می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر نوروز نژاددر نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مصلای ارومیه برگزار شد اظهار داشت: به بحث نماز جمعه هم در قرآن کریم و هم روایات معصومین (ع) تأکید شده که عقل هم ایجاب می‌کند تا آن را تقویت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اهمیت نماز جمعه به آن سید ایام گفته می‌شود و در مورد فضیلت این مهم روایت‌های بسیاری وجود دارد که بزرگ‌ترین مهم در نظام ما اجتماع مردمی در نمازهای جمعه است که در نوع خود قدرت بزرگی به شمار می‌رود که پیام‌های بزرگی برای جهانیان و دشمنان ما دارد.
نوروز نژاد تصریح کرد: دین اسلام به موضوع جمع شدن در همه صحنه‌ها اهمیت می‌دهد که حرف جامعه دینی را به گوش جهانیان می‌رساند و می‌گوییم که به فکر بشریت حاضر در جهان هستیم تا هم رفاه و آسایش بشریت فراهم شو و هم به دنبال این هستیم که سعادت اخروی بشریت را فراهم کنیم و نماز جمعه بزرگ‌ترین پتانسیل است.
وی بیان کرد: نماز جمعه‌ها قرارگاه‌های بصیرت، ایمان و فرهنگی هستند که در نوع خود پاتوقی برای جوانانی است که کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و در این راستا نیز قرارگاه فرهنگی را همیشه تلاش کرده‌ایم به پا داریم و جلسات بسیاری در این مورد برگزار شده است و ساختار منسجمی در کل کشور برای این قرارگاه فرهنگیایجاد شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان ارومیه گفت: امروز ما در جنگ نرم به سر می‌بریم و ممکن است جنگ سخت واقع می‌شود ولی دشمن در همه حال علیه ما توطئه‌هایی می‌کند و این موضوع لازمه حرکت جهادی است.
وی یادآور شد: تمامی فعالان عرصه‌های فرهنگی را که در سطح شهر وجود دارند شناسایی می‌کنیم تا به ظرفیت‌های خود دست یابیم تا در قرارگاه گرد هم آمده و برنامه‌ها ایراد شده و در راستای اجرایی کردن برنامه‌ها گام برداریم و تاکنون توانسته‌ایم در این راستای حرکت‌های خوبی انجام دهیم.
نوروز نژاد افزود: افرادی که به صورت جزیره‌ای کار خیریه انجام می‌دادند را دور هم گردآورده‌ایم و در این میان افرادی هم هستند که به صورت آتش به اختیار عمل می‌کنند که آن‌ها را شناسایی کرده و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: نیروهای فرهنگی در فرهنگ سازی جامعه دخیل هستند شناخت خاصی از همدیگر ندارند و ما نیز با آنان ارتباط خاصی نداریم و قرارگاهی که تشکیل شده است بیش ازپیش این مهم را دنبال خواهد کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان ارومیه گفت: به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هم باید در این راستا بهای خوبی داد چراکه اهل قلم و رسانه مؤثرترین افراد در این مهم هستند که باید از پتانسیل آنان نیز استفاده کرد و طرح‌ها و ایده‌هایی که از طرف این افراد ایراد می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن برنامه‌های قرارگاه فرهنگی باید سلیقه‌های فکری را کنار بگذاریم و در راستای اصول نظام و انقلاب جمهوری اسلامی تلاش خود را به کار گیریم و از سلیقه‌های متفاوت عبور کنیم.
نوروز نژاد افزود: در برنامه‌های خود برای آینده فضای کافی برای کارهای فرهنگی در نظرگرفته شده و در حال برنامه ریزی است و در این راستا در کوتاه مدت هم با این چشم اندازپیش می‌رویم و این موضوع را در حرکت‌های کوچک در نظر گرفته و اجرایی می‌کنیم و قرارگاه فرهنگی در همه حال مد نظر ماست.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 81