- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تلفات ناشی از سوانح رانندگی در محورهای آذربایجان غربی کاهش یافت

Posted By admin On خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۴۶ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از کاهش ۲۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری آذربایجان غربی در دو ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد.
عبدالحسین علی اکبری ، با اشاره به فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در حوزه جاده و رسیدگی به خودروهای سبک و سنگین اظهار داشت: در ۲ ماه ابتدای سال ۹۷ تلفات ناشی از سوانح رانندگی در محورهای برون شهری آذربایجان غربی با ۲۰ درصد کاهش به ۵۶ نفر رسیده است در حالیکه تعداد تلفات در مدت مشابه سال قبل ۷۰ نفر بود.
وی با اشاره به تلفات ناشی از سوانح رانندگی در محورهای روستایی آذربایجان غربی گفت: در این خصوص نیز شاهد افزایش تلفات از یک نفر در سال گذشته به ۵ نفر در سال ۹۷ هستیم.
علی اکبری افزود: امیدواریم این روند با افزایش اطلاع راسنی و آگاهی‌های عمومی از فرهنگ ترافیک و رانندگی در بین مردم متوقف شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در مجموع میزان تلفات سوانح رانندگی جاده‌ای در سال جاری ۱۴ کاهش یافته است و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخت افزاری این روند نزولی ادامه یابد.
وی از نصب سامانه مدیریت ناوگان ماشین آلات راهداری در سراسر استان خبر داد و افزود: این سامانه به منظور ساماندهی ناوگان راهداری (گشت‌های راهداری) و کنترل تردد ماشین آلات راهداری در محور‌های مواصلاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته وی با پیشرفت تکنولوژی، مدیریت بر وسایل نقلیه در سطح جاده‌ها امکانپذیر شده است و این سیستم‌ها ابزار کنترلی بسیار مهمی در دست مجموعه سازمانهای درگیر در امر است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: این سیستم‌ها با کنترل اطلاعات حرکتی خودرو از قبیل مسیرهای طی شده، سرعت لحظه‌ای و متوسط، ورود و خروج از مسیرهای برنامه‌ریزی شده خدمات بسیار مهمی در زمینه پیگیری و ردیابی حرکت خودرو‌ها و ایمنی ارائه می‌دهند.
علی اکبری گفت: ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان فعال هستنددر حالیکه در سال گذشته تعداد ۲۵۴ دستگاه GPS بر روی ماشین آلات راهداری استان نصب شد و نصب این سیستم در مابقی وسایل راهداری نیز امسال انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از صدور بیش از ۴۶ هزار برگ معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سال ۹۶ نیز خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار خودروی سنگین به این مراکز مراجعه کرده اندو از این میزان بیش از ۴۶ هزار خودرو موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به میزان مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در استان آمار مربوطه حکایت از رد ۶ درصدی تست‌های انجام شده برروی این ناوگان است که تاثیربسزایی در افزایش سفرهای ایمن و جلوگیری از بروز سوانح بدلیل نقص فنی دارد.
علی اکبری با تاکید بر اهمیت نظارت ویژه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در استان اظهار داشت: اقدامات لازم برای بروزرسانی این مراکز معاینه فنی و فعالیت آنلاین آن‌ها انجام شده و در کنار این جهت جلوگیری از هرنوع بروز تخلف که منجر ناامنی وسایل نقلیه می‌شود، نسبت به تشکیل تیم‌های نظارتی متشکل از کارنشاسان مجرب اقدام شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%ad-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.