مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان:

تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی ۲۴درصد افزایش داشته است

تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی ۲۴درصد افزایش داشته است

گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۲۴درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی و مرگ ۶۲۸ نفر در جاده‌های این استان خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، ارسلان شکری ،ضمن اشاره به افزایش میزات تلفات جانی در محورهای استان اظهار داشت : امسال در جاده‌های اصلی و روستایی استان شاهد افزایش ۲۴ درصدی تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی بودیم.
شکری علت عموم این سوانح را سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی دانست و افزود: نیمه نخست امسال در جاده‌های روستایی ۲۸۰ مورد و در جاده‌های اصلی ۳۴۸ مورد مرگ و میر داشتیم.
وی با بیان اینکه در عرصه توسعه حمل و نقل روستایی، تمام شاخص‌های استانی رو به افزایش است گفت : در بیشتر شاخص‌ها جزو استان‌هایی هستیم که بهترین عملکرد را در کشور داشتیم.آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است، در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.
همچنین ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: امسال عملیات آسفالت و بازسازی جاده‌های مواصلاتی مختلف روستایی و بین شهری با جدیت بیشتری ادامه یافته و ۴۴ نقطه حادثه خیر جاده‌ای آذربایجان_غربی ساماندهی می‌شود. پروژه‌های مربوط به راهداری جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک شهر هستند پروژه‌هایی مانند آسفالت و روکش جاده‌ها، تسهیل ارتباطات احداث، بهره برداری توسعه و نگهداری پایانه‌های عمومی، تاسیسات رفاهی و جانبی بین راهی ،تسهیل ترانزیت و صادرات، تسهیل و ارتقا ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و مواردی از این دست که به همان اندازه‌ای که پیشرفت آن‌ها توسعه شهر را رقم می زند نا تمام ماندن آن‌ها بعضا تبعات جبران ناپذیری در پی دارد.یکی از عوامل بروز تصادفات جاده‌ها هستند و لازم است طوری ساخته شوند تا خطاهای انسان را در رانندگی به حداقل برسانند، گذشته از نقش بسیار زیاد بی‌توجهی به مقررات،‌ خواب آلودگی راننده‌ سرعت و سبقت غیرمجاز باید به این مسئله نیز توجه کرد که علت نیمی از تصادفات فوتی تقصیر راننده‌ها است و نیمی دیگر به عوامل به غیر از نقش راننده مانند نواقص جاده‌ها باز می‌گردد که پرداختن به آن خالی از اهمیت نیست.
آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است، در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.وجود ۵ پایانه مرزی زمینی رسمی و راه‌های ترانزیتی در مسیر این مبادی ورودی و خروجی اهمیت راه‌های درون استانی و توجه به وضعیت راه‌های آذربایجان غربی را دو برابر کرده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = چهل هشت