نماينده مردم سلماس در مجلس:

تلاش‌های ایران در مقابله با تروریسم فراموش شدنی نیست

تلاش‌های ایران در مقابله با تروریسم فراموش شدنی نیست

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه تلاش‌های ایران در مقابله با تروریسم فراموش شدنی نیست گفت: نشستی که با ابتکار اسرائیل و برای مقابله با ایران با موضوع حضور ایران در سوریه برگزار شد به دلیل مواضع صریح روسیه منجر به نتیجه‌ای مطلوب برای آمریکا و اسرائیل نشد.
به گزارش آرازآذربایجان ، شهروز برزگر کلشانی با یادآوری نشست اخیر روسیه- آمریکا و رژیم صهیونیستی با موضوع سوریه، گفت:ر وسیه در این نشست مواضع کشور خود و ایران را در برابر آمریکا حفظ و خواسته های ایران و ترکیه درباره سوریه را به خوبی عنوان کرد، ایران و روسیه با همراهی ترکیه با داعش جنگیدند، زحمت و تلاش‌های نیروی مقاومت در مقابل تروریسم نیز فراموش نشدنی است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این نشست در قدس با محوریت خروج نیروهای خارجی از خاک سوریه برگزار شد، نشستی که با ابتکار اسرائیل و برای مقابله با ایران بود اما منجر به نتیجه‌ای مطلوب برای آمریکا و اسرائیل نشد.
وی افزود: اسرائیل در این نشست مدعی شد که خواهان صلح برای سوریه است و خروج تمام نیروهای خارجی را به نفع آمریکا، اسرائیل و روسیه دانست اما روسیه به خوبی تهدید داعش و همراه ایران در مبارزه با تروریسم را یادآور شد.
در واقعیت هم گام‌های مشترکی روسیه و ایران در بهبود وضعیت سوریه موثر بود.برزگر یادآور شد: اختلاف نظر در مورد موضوع نشست یکی از موارد قابل مشهود در این نشست بود، کشورها همچنین در مورد حضور ایران در سوریه هم اختلاف نظر داشتند، در حالی که آمریکا و اسرائیل یکی از اهداف برقراری این نشست را تعیین دستورکار مشترکی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه عنوان کرده بودند، مقامات روسیه حضور ایران را در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه ضروری دانستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته مقامات ایرانی پیش از برگزاری این نشست نتایج آن را پیش بینی کرده بودند، در مجموع این نشست سه جانبه آمریکا، روسیه و اسرائیل نتوانست اهداف و منافع آمریکا و اسرائیل در راستای بیرون راندن ایران از سوریه و تقابل میان تهران ـ مسکو را محقق کند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


چهار × 7 =